Gå til innhold

Løs dab antennepisk?


Anbefalte innlegg

Jeg har ikke lyst til å klistre fast en dab-antenne i ruta, og lurer derfor på om noen har erfaring med å bare ha den liggende skjult? Jeg tenker da på en dab antenne-pisk.

Og hvor er det ev best at den ligger?

 

Gjelder E46 cab

Endret av tambur4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme antenne på Z4en som du har på skjermen. Jeg har handlet denne i håp om å få inn et par signaler på DABadapteren. Har ikke montert den enda.

https://www.ebay.co.uk/itm/AM-FM-DAB-DAB-Amplified-car-radios-aerial-roof-mount-antenna-Extension-Cable-5m/302667798905?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2057872.m2749.l2649

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo også prøve hattehyllen. Det som er viktig er at antennen er montert vertikalt. GS bildeler har kampanje på av DAB sortimentet nå. Også forlenger til DAB antenner. Mange av antennene som kommer med DAB radior er aktive. Det vil si at de også inneholder antenneforsterker elektroni9kk også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, t06afre skrev:

Du kan jo også prøve hattehyllen. Det som er viktig er at antennen er montert vertikalt. GS bildeler har kampanje på av DAB sortimentet nå. Også forlenger til DAB antenner. Mange av antennene som kommer med DAB radior er aktive. Det vil si at de også inneholder antenneforsterker elektroni9kk også

EDIT: Så ikke at det gjaldt en cab. Det gjør det jo hele mer problematisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En antennesplitter fungere dårlig på en moderne BMW som har antenneforsterker. Jeg monterte en splitter på min gamle 83 modell og der fungerer det fint.

Da jeg skulle måtte ha DAB i Z4en så ville ikke jeg heller ha en antenne i frontruten. Etter endel tenking så limte jeg fast en glass antenne på veltebøylen. Der synes den nesten ikke og fungerer ok. Det eneste jeg sliter med er hvis det er kupert terreng, da mister jeg signalene i bunnen av bakkene. Men jeg kan jo ikke heve bilen for og få inn radio heller. Antennen er jo montert så høyt som det er mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...