Gå til innhold

Komplett nye bremser. Delenummer og kjøpe hvor?


Harlex
 Share

Anbefalte innlegg

Kalippere henger rundt om og nå tenker jeg ta av bremser på min E91... dvs kalippere, skiver og klosser på alle 4 hjul. Jeg sliter imidlertid med å være sikker på at jeg får de rette delene. Har vært inne på Div. Nettbutikker og jeg taster inn reg.nr. Allikevel får jeg en hel drøss med alternativer. Sannsynligheten for å kjøpe feil er overhengende. Gidd ikle kjøpe org. Til trippel pris men må ikke ha det aller aller billigste heller. Hvor kjøper folket BMW-deler og hvordan kan jeg forsikre meg om at jeg først og fremst kjøper korrekte deler men også til en god pris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tør jeg foreslå at du kjøper inn pakninger og overhaler calipere selv? Det vil være ganske mye rimeligere, samtidig kan du jo lakkere de og få det flott og fint.

Evt kan du jo bytte til større skiver og bremser samtidig fra større modeller, slik jeg gjorde med min bil i fjor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Otis skrev:

Tør jeg foreslå at du kjøper inn pakninger og overhaler calipere selv? Det vil være ganske mye rimeligere, samtidig kan du jo lakkere de og få det flott og fint.

Evt kan du jo bytte til større skiver og bremser samtidig fra større modeller, slik jeg gjorde med min bil i fjor.

Har du noen link til steder jeg kan kjøpe komplett nye større bremser da? Hvilken passer rett på osv... vet ikke om jeg orker å overhale.... bilen er knapt kjørbar.... henger helt på på ene siden bak. Romler og bråker og det blir varmgang....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, ahj skrev:

Koed og GS bildeler kan jeg anbefale. Som regel kan har enkelt to alternativer når det kommer til bremser :) 

Ja Gs har jeg handlet litt på tidligere... men hvis man går på disse skuvat, bildeler eller autodoc er det svært gode priser men ørti alternativer både på skiver og kalippere 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Jeg kjøpte brukte overhalte calipere fra eBay til min bil. Zimmermann skiver fra Autodoc og klosser fra koed.

Måtte overhale calipere bak selv forresten, sandblåste de og lakket de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...