Gå til innhold

Kjøpe E46


Nikolaip
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, tenkte å kjøpe min første BMW og har vel mer eller mindre landet på en E46 - kaanskje e90.

 

Men skal kikke på noen E46er i helgen, derav hovedsaklig diesel fordi jeg pendler. Hva burde jeg se etter? Hvor mange KM er for mange? 

Hvor "lenge" holder en diesel sekser? 

 

Andre innspill tas meget godt imot :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ikke rusten har tatt den er E46 en bil som holder seg uforskammet godt. LCI ser rimelig fresh ut selv i 2018, og den står seg godt mot nyere modeller kjøremessig også, sålenge den er teknisk bra.

M57 er en slitesterk og god motor uten åpenbare svakheter. Men du må jo likevel regne med at dyre komponenter begynner å ryke etterhvert som det drar på seg med km. (LMM, injektor, pumpe etc). 

Ligger vel en "dieselmotortråd" her et eller annet sted. Masse info der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, *MrB* skrev:

Om ikke rusten har tatt den er E46 en bil som holder seg uforskammet godt. LCI ser rimelig fresh ut selv i 2018, og den står seg godt mot nyere modeller kjøremessig også, sålenge den er teknisk bra.

M57 er en slitesterk og god motor uten åpenbare svakheter. Men du må jo likevel regne med at dyre komponenter begynner å ryke etterhvert som det drar på seg med km. (LMM, injektor, pumpe etc). 

Ligger vel en "dieselmotortråd" her et eller annet sted. Masse info der.

Jepp. har sett tråden. Hvordan er M47 motoren? Og hva er bra med km? Skal se på en med 230, og en med 299 tror jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvor lenge disse komponentene typisk holder, og en motor med 300k kan jo alt ha gjort en del av disse utskiftningene. Det må man bare vurdere fra bil til bil. Hvis du utvider emnet til til f.eks. "Kvalitet/holdbarhet på M47/M57", så får du nok sikkert svar fra folk med "hands on" erfaring fra å skru på disse i større volum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, *MrB* skrev:

Jeg vet ikke hvor lenge disse komponentene typisk holder, og en motor med 300k kan jo alt ha gjort en del av disse utskiftningene. Det må man bare vurdere fra bil til bil. Hvis du utvider emnet til til f.eks. "Kvalitet/holdbarhet på M47/M57", så får du nok sikkert svar fra folk med "hands on" erfaring fra å skru på disse i større volum.

Tusen takk for svar! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv en M47D20. Den er snart gått 300k. Eneste jeg har vært litt plaget med er vibrasjonsdemperen, masse er enda originalt, har kjørt snart 100k med den og har byttet vannpumpe, og løpehjulene til reima. Ikke noe særlig mere som jeg kan komme på, den går enda ganske bra og motoren er i god stand virker det som.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...