Gå til innhold

M550dX effekt, holdbarhet osv


BmwKlovn
 Share

Anbefalte innlegg

Hoi, mulig det er flere slike poster, men skyter ut..

Hvordan er holdbarheten motor/drivverk på disse? Eventuelt hvordan tåler de forskjellige effekter bed vanlig bruk? Ser de fleste legger seg på 400-450hk og 800-850nm. Optituning sa idag 500hk og 1000nm hos demme, og at de hadde hatt 40-50 biler inne og fungerte feilfritt. Dette MED partikkelfilter/dpf inntakt, kun lukket egr.  

Det sies så mye, så få høre fra dere :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare til info så har disse bilene ZF 8hp70 girkasser som offisielt tåler 700nm. Nå er det alltid noe mer å gå på men 45% vet jeg ikke om jeg hadde vært komfortabel med for min del i hvert fall.

Max moment ser ut til å ligge rundt 2400 rpm men allerde rundt 2100 er det nesten på topp.  

Personlig tror jeg ikke denne girkassen tåler så mye over lengre tid men det er mye som går ei stund. 

 

Endret av Hpi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, TRF skrev:

Jeg vet ikke helt hva som er mest urovekkende. At en leverandør sender ut det resultatet og skryter av det, eller at brukere oppfatter det som bra.... :s 

Skal det virkelig være en slik dip rundt 2800? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, BmwKlovn skrev:

Jeg har lest dette. Men skulle vel tro at en var godt innenfor når det gjelder dette. Spesielt hvis de skulle levert bilen med mer NM om den ikke tåler det. Denne er jo til for å brukes også.

Nja de som har laget kassen sier den er designet for 700nm,  hvor mye den egentlig tåler kommer bl.a an på sjåføren men det er noe mer enn 700nm. Det vanlige uttaket på disse motorene ser ut til å ligge opp mot  850nm, om det skyldes girkasse eller andre ting skal jeg ikke påstå men jeg tror neppe du er godt innenfor med et uttak på 1000nm. De har jo laget en girkasse som offisielt tåler 1000nm som bl.a sitter i Bmw 760 med V12, den heter ZF 8hp90.  

Men men det blir jo bare synsing fra min side også :-) 

Er selv i dialog med et tuningfirma om min egen bil som har samme girkasse, nå har jeg bensinturbo så det er ikke så høyt moment men jeg skal uansett opp fra 650nm til 750nm, til dette sa "mitt" tuningfirma at 750nm tåler girkassen fint og har i tillegg noe overkapasitet. Dette kommer også an på hvordan software lages iht momentkurve etc og hvordan bilen brukes så vanskelig å sette et eksakt tall. 

Jeg ser også at samme firma tar ut 820nm/420hk fra 50D motoren i både 550D og 750D.  

Jeg tipper dett er tall som gjør det hele mer holdbart uten å oppgradere hardware

 

Endret av Hpi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det med drivlinjeforsikring og garanti om man tar ut så mye moment? 

Synes den drar avgårde ganske pent på 1. gir før den kvikner til i 2. Antar det kan være en begrensning for å skåne kassa fra start?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, quandt1960 skrev:

Girkassen ville hos meg vært bekymring to, tenker først og fremst på fordelingskassa til xDrive med det store avviket fra standard moment. 

Og det henter du fra hvor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...