Gå til innhold

Nettbrett som hovedenhet dasbord


Anbefalte innlegg

Er det noen som har montert nettbrett som spiller/hovedenhet i bilen sin? Da mener jeg fastmontert i bilen  koblet rett mot forsterker system og ikke en som slenger i midtkonsollen koblet via AUX på ett eller annet.. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ble gjort for en del år siden, se for eksempel her. I dag har vi modelltilpassede Android-bokser som gjør slike løsninger overflødig, og disse gir jo langt bedre funksjonalitet også, til og med bedre enn det BMW leverer originalt (alt som Android kan gi, i tillegg ryggekamera med PDC, dashkamera, og den originale idrive kan vises på android-touchskjermen).

Graviton.no er en norsk leverandør, men du kan bestille fra utlandet til halve prisen (da er du ikke beskyttet av norske forbrukerrettigheter), og det finnes til flere modeller enn det som er tilgjengelig hos norsk leverandør (men graviton.no kan nok skaffe disse på forespørsel).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8.7.2018 at 23.18, Reef89 skrev:

Er dette den nye versjonen med Android 7,1 2 gb ram og 32 gb rom? Har samme på vei selv ser du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, kalinkamaen skrev:

Er dette den nye versjonen med Android 7,1 2 gb ram og 32 gb rom? Har samme på vei selv ser du.

Denne er "gammel" .. har hatt den i 1,5år nå :)  jeg ser den har kommet flere typer som har oppdatert meny og div,  som denne:
https://www.aliexpress.com/item/Ouchuangbo-android-4-4-car-stereo-radio-multimedia-fit-for-E60-E61-E63-E64-M5-2003/32803681536.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.62054c4d3qUQAc
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den løsningen over her oppfatter jeg som CIC Kina kopi. Har ikke stavet Bluetooth riktig engang. ;-) Beklager at jeg sier det. :-)

Original CIC er produsert av BECKER.

Endret av MrBrum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tingen er at det er sikkert noen som har gjort dette. Men nettbrett er jo ikke optimalt da det må gjerne tilpasses+ kobles opp mot forsterker eller ha en 1 din installert i hanskerom. Android enheter fra kina er ferdig tilpasset og har mange bra funksjoner. Uten å prøvd disse selv ser jeg at mange er fornøyde med disse. At de har kopiert cic er jo litt kult med tanke på original look vel? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Reef89 skrev:

Denne er "gammel" .. har hatt den i 1,5år nå :)  jeg ser den har kommet flere typer som har oppdatert meny og div,  som denne:
https://www.aliexpress.com/item/Ouchuangbo-android-4-4-car-stereo-radio-multimedia-fit-for-E60-E61-E63-E64-M5-2003/32803681536.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.62054c4d3qUQAc
 

Har det vært mye hikups med den gamle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, MrBrum skrev:

Den løsningen over her oppfatter jeg som CIC Kina kopi. Har ikke stavet Bluetooth riktig engang. ;-) Beklager at jeg sier det. :-)

Original CIC er produsert av BECKER.

Det er Kina kopi ja, aldri sagt noe annet. MEN, det funker!

Itilleg er det ikke CIC, men NBT kopi ;)

..stavefeil? hvorda?

Den er uansett finere og bedre funksjonsmessig med dagens tekonologi der alt går via mobil, i forhold til M-ASK 6,5" fra 2004 uten original AUX engang.
 

 

Endret av Reef89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, stoltbmwelsker skrev:

Tingen er at det er sikkert noen som har gjort dette. Men nettbrett er jo ikke optimalt da det må gjerne tilpasses+ kobles opp mot forsterker eller ha en 1 din installert i hanskerom. Android enheter fra kina er ferdig tilpasset og har mange bra funksjoner. Uten å prøvd disse selv ser jeg at mange er fornøyde med disse. At de har kopiert cic er jo litt kult med tanke på original look vel? 

Tror det blir vanskelig med nettbrett ja.
Ja, grunnen til at jeg valgte denne løsningen var egentlig for looken sin del samt at jeg fikk:
stor skjerm, bytte sang på rattet, bluetooth musikk med sang info på skjerm, & GPS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe En av grunnene til at jeg vurderer nettbrett er at jeg kan forholde meg til premium deler. Merkevare. Dem har som oftest bedre byggekvalitet, bedre komponenter. Og ja...det er dyrere, men det er flere grunner til det. Jeg har forsøkt flere av disse kina kopi greiene som passer i E39 og som det ikke står noe navn på. Dem har elendig kvalitet mange av dem, ikke minst lydmessig. Pluss en del andre kina ting som har sviktet....nå sist en Pinell DAB+ radio. Sviktet for tredje gang og garantien er ute. Og dritet får terningkast 6 i pressen. Dårlig lyd og dårlig bygg kvalitet. Antenne som såvidt tar inn signaler. Håpløst. Samtidig er driten veldig overpriset i forhold til kvalitet.  Slik er det med mye av bilstereo der ute også.

Stereo var bedre den gangen ting ble produsert i Japan. Mange av dere er sikkert for unge til å ha opplevd det. Jeg jobber selv i elektrobransjen og har sett at utviklingen har gått den vegen høna sparker etter kina kom inn i bildet. Måten dem opererer i markedet på der nede er at hvem som helst i verden kan bestille det man vil, så produserer dem det. Med stort nok antall kan du få din egen logo på varene. Du får også varene i den prisklassen du ønsker.  Pruter du hardt blir varene der etter. Dette drives av mennesker som vil tjene penger, ikke lage best mulig produkter....hvertfall mange av dem. Derfor er det mye rart ute i markedet.

Jeg får håpe Graviton.no har bedre ting, ellers går dem skoene av seg. Får vel se om det kommer mange brukte enheter for salg på Finn.no etterhvert slik det skjedde med disse enhetene jeg har forsøkt. Jeg kommer hvertfall ikke til å bruke flere tusen kroner på disse tingene mer. Jeg har lært. Da avventer jeg heller hva folket erfarer så skal jeg ta det opp til vurdering. :-) Imens velger jeg andre løsninger. Amen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...