Gå til innhold

X3 F25 - dashbord lyser som juletre...


patorger
 Share

Anbefalte innlegg

17 minutter siden, awt skrev:

Så det er en forbedret del her? Burde man ikke fått dette dekket da?

Uansett, takk. :) Går det greit å montere dette?

Nja, same shit, bare uten teip. 

Enkelt å montere ja.

 

7 minutter siden, Kennethe34 skrev:

Mener å huske at det var en teknisk aksjon på å bytte den delen på alle bilene som hadde den gamle da jeg fortsatt jobbet med Bmw (3 år siden ca)

Vært aksjon på kåpen over filtret, ikke samme greie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, lagunilla skrev:

Dessverre så kommer vi til å se massevis av F25 med samme sympton. Synes 25 000 er billig i forhold til jobben og deler. Hos oss koster det nærmere 40-45kkr.

 

Sånn ser kabelpølsa ut:

2252917F-22CA-4608-8174-0FA743EF8C30.thumb.jpeg.7f8e0fdbccc69d43cfa32071e9246b3e.jpegBC2EA4AD-220D-4EC9-BC55-F97A96F5143E.thumb.jpeg.edbebf6997dacc485b9c246fb212e444.jpeg72C0B7C3-B4DA-45CB-811B-00AF06B8CAAB.thumb.jpeg.6087a9bfc634801be99d57502cae6101.jpeg2F10523C-9348-43CF-BD0A-88DA4E89C39B.thumb.jpeg.ecca34fc67cab5421d2916f06b5ac529.jpeg

 

 

Er dette en del av hovedkabelen så hele bilen må demonteres for å skifte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
On 26.6.2018 at 22.36, lagunilla skrev:

Sett det på 1 år gammel X3. Hatt par X4 og.

 

Du kan fjerne teipen rundt kabelstammen rett ved torpedoveggen, og "ettermontere" ny drenering.

 

86431AEA-B673-461C-96C5-D42797C2F34F.jpeg.c842b9e35c5d2a11db09045ccf9f153e.jpeg

 

Del nr 14, 61126825706 .

 

X5,F15 er det ett problem her også??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott,takk for svar. Med det samme,har dere hatt noen F15 med fordelingskasse problemer eller evt kokset innsug?Gjelder en 25d som jeg føler nykker svakt ved svakt gasspådrag rundt 60km/t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Larsbs79 skrev:

Flott,takk for svar. Med det samme,har dere hatt noen F15 med fordelingskasse problemer eller evt kokset innsug?Gjelder en 25d som jeg føler nykker svakt ved svakt gasspådrag rundt 60km/t

Det hender at EGR- kjøleren lekker innvendig og smelter innsugsmanifolden på 25d motoren, men da vil motorlampa lyse. Svakhet på fordelingskassa også. Har du stjernemerkede dekk? Kassa er ganske følsom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, lagunilla skrev:

Det hender at EGR- kjøleren lekker innvendig og smelter innsugsmanifolden på 25d motoren, men da vil motorlampa lyse. Svakhet på fordelingskassa også. Har du stjernemerkede dekk? Kassa er ganske følsom.

Hei,selve Egr ventilen er byttet fra før men ikke kjøler, er ikke kommet noe motorlys i mitt eie. Har stjernemerkede dekk på sommer ja,men den ble levert med ikke stjernmerkede piggdekk når jeg kjøpte den så de har nok stått på ett par sesonger.Nokian Hakka 8 Suv så de bør jo være greie....Men føler den var litt verre på vinterdekka...Bavaria har byttet oljen uten noe nevneverdig forskjell. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Larsbs79 skrev:

Hei,selve Egr ventilen er byttet fra før men ikke kjøler, er ikke kommet noe motorlys i mitt eie. Har stjernemerkede dekk på sommer ja,men den ble levert med ikke stjernmerkede piggdekk når jeg kjøpte den så de har nok stått på ett par sesonger.Nokian Hakka 8 Suv så de bør jo være greie....Men føler den var litt verre på vinterdekka...Bavaria har byttet oljen uten noe nevneverdig forskjell. 

Nytter ikke å bytte olje. Lett å feilsøke selv. Napp ut kontakta og kjør uten VTG og se om du merker noe forskjell

Endret av lagunilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, lagunilla skrev:

Nytter ikke å bytte olje. Lett å feilsøke selv. Napp ut kontakta og kjør uten VTG og se om du merker noe forskjell

Glemte å si det,det ble testet av Bavaria,bilen ble litt annerledes men følte fortsatt svak nykking....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, lagunilla skrev:

Nytter ikke å bytte olje. Lett å feilsøke selv. Napp ut kontakta og kjør uten VTG og se om du merker noe forskjell

Mulig å koble Vtg en ut selv?så under kassa og har ikke sjans til å nå pluggen...noe mer som må demonteres?Tenker og prøve på nytt og kjøre ett par dager uten den tilkoblet for å utelukke feil på kassa. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...