Gå til innhold

godkjenning av bil med motor/pustehjelp nyere enn 1988


Kristiansan'årn
 Share

Anbefalte innlegg

finnes sikkert en mill tråder på emnet på biler før 1988, men ikke etter.

ja jeg vet ss performance kan godkjenne biler for en men for 100k (vært i kontakt med de) synes jeg er litt i overkant,
og jeg vet man må ha syklustest enten i sverige eller tyskland og man må ha tuv godkjenning av bilen.

så spørsmålet mitt er: 

er det noen som har fått godkjent  større motor/pustehjelp på biler etter 1988 modeller?

all hjelp mottas med stor takk!

 

BMW-E30-2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mange tråder etter også: https://www.google.no/search?q=site%3Abimmers.no+syklustest&oq=site%3Abimmers.no+syklustest&aqs=chrome..69i57j69i58.2960j0j4&sourceid=chrome&ie=UTF-8 

er bare å høre med den eneste instansen som kan svare deg, statens vegvesen. søk om ombygg, så spør du saksbehandler i SVV rett ut hva som skal til av dokumentasjon for at han skal vurdere å godkjenne DIN bil. er bare der du får noe skikkelig svar, det noen andre har fått til i en annen del av landet, for mange år siden gjelder ikke nødvendigvis deg i det hele tatt da dem opererer forskjellig fra landsdel til landsdel. 

eg hadde derimot aldri orka, lett betalt 100k til ssp med bil etter 88. bygger du skikkelig så er ikke 100k noe spesielt fra eller til i en skikkelig bygd bil uansett. er bare å opne lommeboka uansett om du skal kjøre alt sjøl.

SVV opererer også nå med at du ikke får godkjent turbo/kompressor med større maksimalt effektuttak enn maks godkjent effekt i karroseri + 40%. så det er begrensa hvor mye "gøy" du egentlig får selv om den er godkjent. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...