Gå til innhold

E36 sedan - problem med dørlås bakdør


Henrik K
 Share

Anbefalte innlegg

Låsing fungerer på de tre andre dørene, men ikke på høyre bak. "Knotten" blir av og til med opp når jeg bruker sentrallåsen, men som regel forblir den nede. Oppdaget i dag at døren heller ikke er låst når knotten står nede. Hva er det som typisk slutter å fungere i disse dørene? Har lagt merke til tidligere at sentrallåsingen har vært litt tregere på den aktuelle døren enn på det andre. 

Skal ta av trekket på døra i dag, men greit med noen tips. 

Bilen er en 97 M3 med sentrallås og el vindusheis på alle dører (vindusheisen fungerer, hvis det skulle ha noen betydning).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk for åpenbare mekaniske feil, som at noe i overføringen har hoppet av. Det er ellers vanlig at de elektriske aktuatorene til dørlåsen på E36 tar kvelden, har hatt samme problem på venstre bakdør. Der var det dog låst når pinnen var nede. Tipset er å kjøpe en pose med dørclips fra Ebay om du skal av og på med dørtrekket når du feilsøker, flere av disse knekker nesten garantert av, om ikke helt så delvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill. Kom på dette med ekstra klips før jeg begynte feilsøkingen, så avventer til jeg har de på plass ;) gikk på en smell der da jeg skulle fikse vindusheisen foran for en stund siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...