Gå til innhold

E46 318D 2002


Fakesnake
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann, kjøpte meg en bmw 318D stasjonsvogn her om dagen Manuell, gått ca 231000km

skulle en snartur på butikken idag, og bilen gikk fint å hadde ingen problem, lett startet som fy. Kom ned i lyskrysse ca 1km unna, og der døde den, uten forvarsel. Fikk omsider start på den, men hostet å harket som en gammel fisker. Omsider da jeg fikk den hjem med bergningsbil, startet jeg den, og lot den hoste og slite, så kom den på normalt tomgang igjen, men var umulig og gi den mer turtall. Fikk ikke opp noe lamper eller noen ting. Er det noen som vet hva jeg skal lete etter og hva kan jeg forvente kaputt? 

Sjekket diselfilteret, og det lå små stålfliser nede i beholder, ikke noe store greier. 

0ED3B619-0BB5-407A-9B6B-6E6D665616BD.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må andre gi et mer nøyaktig svar, men hørtes veldig ut som at dieselpumpa di har havarert dessverre. 😕 Det samme skjedde med @knut811 sin E46 318d. En meget omfattende jobb å fikse, som er dyr å ta på verksted. Han gjorde jobben sjøl ikke at det ble billig, men ble vesentlig billigere enn å ta det vi verksted. Man må bytte pumpe, og egentlig alt som er i dieselsystemet av slanger og rør. Samt skylle tanken godt.

Men som nevnt her kan godt flere komme med synspunkt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med verkstedet, dem har tatt diagnose på den. Va vist pumpa som var kaputt, dem regnet med at pumpa lå på en 10 12 tusen😳 og ca 10-15 timer med jobb, er jo snakk om mer en jeg betalte for bilen. Legger med Bilde av feilkode resultatet. Så det er en omfattende jobb å bytte dette selv?

5767648D-62DF-478C-80DE-DBE403A8CF91.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...