Gå til innhold

Bytte vinduer e46


Nikolaip
 Share

Anbefalte innlegg

Står vinduet enda på skinnene? Du må værtfall ta av den pakningen / listen som er øverst i ramma for å få bøyd vinduet ut. Kan du ta bilde av det du har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å skru løs vinduene fra vindusheisen må du ha omvendt torx pipe. Hun-pipe. Og boltene er links, altså de går motsatt vei av en vanlig bolt for å de løs. Skø sitte i to bolter. Etter at boltene er ute skal du kunne løfte vinduet ut av døra. Dette gjelder hvertfall coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1.7.2018 at 20.55, Slavearbeider'n skrev:

For å skru løs vinduene fra vindusheisen må du ha omvendt torx pipe. Hun-pipe. Og boltene er links, altså de går motsatt vei av en vanlig bolt for å de løs. Skø sitte i to bolter. Etter at boltene er ute skal du kunne løfte vinduet ut av døra. Dette gjelder hvertfall coupe

Var ikke sånn på min touring, var torx skrue i vinduet, og var ikke links.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Nikolaip skrev:

Tusen  takk boys! Fikk den av, endte med en noe bøyd list men - kan sikkert rettes. 

Flyttet du vinduet til du kunne se skruen i hullet som står i skinnene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rizna skrev:

Flyttet du vinduet til du kunne se skruen i hullet som står i skinnene? 

Ja. Flyttet også over vindusheis. Vet du om det er noe stress å flytte over elektrisk heis til en dør som har manuell? Flytter naturligvis over ledningsnett og. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Nikolaip skrev:

Ja. Flyttet også over vindusheis. Vet du om det er noe stress å flytte over elektrisk heis til en dør som har manuell? Flytter naturligvis over ledningsnett og. 

Litt usikker på det, null erfaring. Men å bytte ledningsnett er veldig lett og greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Rizna skrev:

Litt usikker på det, null erfaring. Men å bytte ledningsnett er veldig lett og greit.

Ja, flytta over alt på første døra. Regner med å få tatt resten i løpet av uka, skyt en pm eller ta det her om du lurer på noe  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4.7.2018 at 21.05, Nikolaip skrev:

Ja, flytta over alt på første døra. Regner med å få tatt resten i løpet av uka, skyt en pm eller ta det her om du lurer på noe  :)

Ta gjerne noen bilder når du flytter hele låsekassen over :) har enda ikke giddet og gjort det på min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Rizna skrev:

Ta gjerne noen bilder når du flytter hele låsekassen over :) har enda ikke giddet og gjort det på min.

Det skal jeg prøve på :) Er bare å løsne vinduet, og 4 bolter for å løsne den - så må du bare kløne den ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...