Gå til innhold

Girkasse trøbbel?


Jarl-Thomas
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en X3 04' 3.0D som har rulla 250k. Har begynt å merke at når bilen kjører i nedoverbakker så har automat kassa tendens til å gire et gir ned slik at bilen bremser på motoren. Dette er veldig ubehagelig fordi bilen bremser voldsomt ned plutselig og står på 3500 omdreininger. Har en tendens til å ligge litt høyt på gira føre den girer over også noen ganger. Dette skjer når bilen står i D. På sportmodus virker det som den skal og alle girene fungerer når jeg bruker triptronic. Ingen ulyder fra gir. 

Noen som har en ide? (Annet enn å kun la bilen være i sportmodus😂)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bratt bakke nedover vi snakker om?

Bilene mine et par 5 serie E39 har også gjort dette i bratte bakker. Og det er normalt, dem er programmert slik....hvis det er litt mere enn bare slak helling nedover...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7.7.2018 at 1.16, MrBrum skrev:

Er det bratt bakke nedover vi snakker om?

Bilene mine et par 5 serie E39 har også gjort dette i bratte bakker. Og det er normalt, dem er programmert slik....hvis det er litt mere enn bare slak helling nedover...

Det er slike bakker som polske trailer sjafører ikke kommer seg opp om vinteren👌🏼 Så kan vel si at det er halv bratte bakker slik at du må enten holde bremsen inne eller bremse på gir. Føler jo bilen gjør det han skal men ligger i 80 også girer den ned slik at man omtrent havner i frontruta...Holder jeg gass går det fint.. men rører jeg bremsen for å bremse litt i bakken girer den ned selv..

Men tenker å ta en flush på kassa så kan hende den blir litt mere myk da. Uvisst om dette har blitt gjort før og hvis ikke så er 250.000 mye på "lifetime BMW oil"...

Endret av Jarl-Thomas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...