Gå til innhold

Varmeapp/klima på E46 byr på full varme eller ingen


Kvasi
 Share

Anbefalte innlegg

Akkurat overtatt en E46 (2003 fl) hvor styringen av varme tydeligvis er på luggeføre, og i sånne tilfeller er jo elektronisk styring å anse som anticrist..
Det står en dings på ene rammevangen, høyre når man står foran og ser på elendigheta, og når jeg kobler den ut er varmen på fullt. Kobler jeg den til kommer det null varme i bilen.

Noen som har en ide om hvor feilen mest sannsylig ligger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Kvasi skrev:

Det står en dings på ene rammevangen, høyre når man står foran og ser på elendigheta

Denne "dingsen" du mener? Eller kan du laste opp bilde av hva du mener?

597413_x800.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bildet over er ute temp. sensor. Blir den defekt eller frakoblet så tror klimapanelet at det er -40"C (det er sånn standar, viser -40 i panel) og den gir full varme i bilen.
Tror kanskje otis mener temp. sensor på selve klimapanel. Er jo en sensor for inne temp og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...
  • 2 months later...

Har byttet klimapanel uten å merke noen endring, men nå er det jo kaldt for tiden så får avvente til våren med å forske videre.
Men, mistenker at vifta ikke blåser på full gass. Det lå en motstand i bilen når jeg kjøpte den men den er rota bort så får vel bare kjøpe ny.
Noen som har plagdes med tilsvarende tidligere og vet om feil en plass kan gi hickup i resten av systemet også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...