Gå til innhold

Ønsker tips rundt E70 X5


Gabz
 Share

Anbefalte innlegg

13 timer siden, Daniel. skrev:

Nei, men en kan da stille spørsmål til hvor gode de er når det skjer, og man vet at "forrige generasjon" slet med akkurat det samme.

Den N13/18 Prince motoren har da ikke vært helt feilfri? Mener det er den han har, også var det vel en her som hadde Mini med samme motoren som og opplevde kjedehopp. N20 har ikke vært helt problemfri heller såvidt jeg vet.

Finnes ikke en feilfri motor.

Endret av CrZyWiz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Daniel. skrev:

Ikke god nok grunn til å ignorere den type feil.

Da må du ha statistikk som sier at den aktuelle motor er mer belemret en alle andre motorer i dagens marked.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok jeg som hadde den Minien med kjedehopp her inne. Den har N14 motoren opp til 2010, og er ikke helt den samme motoren som N13 som stod i 116i vi hadde tidligere. Men de bygger på den samme. Så jeg hadde ikke hatt problemer med å kjøpe en 316i F30, var veldig fornøyd med den i F20’en, det er en morsom motor som har mye potensiale for ekstra futt og har en effekt- og momentkurve det er lett å bli glad i i hverdagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk fra E39 og M54b22 og til n20b20 i F34 som ble mitt valg pga innvendig plass i baksetet og begrensninger på parkering og daglig kjøring i by. Motoren høres helt rar ut på oppstart og ristingen i en 4rer motor er litt kjedelig sammenlignet med myke rekke 6, men ellers i alle andre situasjoner er jeg godt fornøyd. Har 8 trinns automatkasse og selv om bilen jeg kjøpte er nedstrupet fra ca 180 til 163 blir det med bilen full av barn mer enn nok effekt i hverdagen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...