Gå til innhold

level system control failure


Maikro
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann ! er nå ute på en Norges tur med e61en min. Noe litt ukjekt har da selvfølgelig skjedd.. når jeg har en del vekt baki får jeg level system controll  failure ( dette skjer av og til. men ikke vær gang jeg starter opp) idag startet jeg opp med litt vekt baki og kompressoren startet og gikk og bilen hevet seg fint. Litt senere på dagen var vi 5 mann i bilen. Bilen lå fint sank ikke noe spesielt ned,men fikk feil kode i dashen.

Bilen har heller ikke sunket over natten noe som tyder på at bilen ikke lekker luft fra belgene.

Noen som har vert borti denne feil før ? virker som kompressoren fynker helt fint med lite til medium vekt. men når det blir for tungt slår den ikke inn ? kan dette være sensor feil ? Når det er for tungt prøver den ikke en gang å løfte opp ? ( starter bilen på ny, feil kode forsvinner og kompressor starter fint) 

Har lest at jeg må sjekke slanger til kompressoren men har ikke mulighet til det akuratt nå.

Takker for tips og tilbakemeldinger 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så mye hokus pokus med dette systemet.

Enten er det lekkasje på en helg eller så er det kompressor som pleier å suge inn sand som du selv nevner? via morkne slanger.

Det er faktisk ganske enkelt å sjekke slangene om du vil. Må av med deksel på undersiden av støtfanger. Trenger ikke jekke opp bilen en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm ja, er det ikke en sensor som måler hvor mye bilen synker bak ? virker rart at det skal være dårlig slanger da den pumper godt med medium vekt. 

hvilket deksel er det evnt snakk om ? er det ca under reserve hjul ?

Endret av Maikro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...