Gå til innhold

Heve og senke E61 med inpa


02dag
 Share

Anbefalte innlegg

Er det noen som har riktig prosedyre på dette?

Skiftet hjullager bak her for fjorten dager siden og istedenfor å ta av slanger for kompressor så trodde jeg at jeg skulle være lur og bruke inpa for å tømme belgene. Lang historie kort så har jeg føkka det til og nå er bakparten for høy. Får den ikke ned igjen.

 

Lurer altså på om man må ha tenning på eller av, hvordan man slår av og på hvilken modus som er riktig for å utføre dette? Hvis bruk av hand control, hvor setter man da de nye verdiene slik at bilen blir på det nivået som er satt?

I tillegg, under tuning eller abgleich som det står i min inpa, hvorfor er verdiene helt forskjellig på høyre og venstre side? Kan man resette sensorene på noe vis?

Mange spørsmål dette, men en som kan dette vet hva jeg snakker om.

 

Endret av 02dag
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kun satt nye verdier ved senking så da har det ikke vært noen forskjell på høyre og venstre side.

Men med håndkontroll kan du sette nye verdier i mm.

Husker ikke helt hvordan det var med INPA da det er lenge siden jeg gjorde det, bruker egentlig ISTA til dette. Da får man opplyst om standard verdier og deretter trekker man i fra det du vil senke den ned og evt legger til det du vil ha den opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo forsåvidt det samme i inpa, hvor man i abgleich-menyen får en liste med hvor mange millimeter det skal være  mellom nederste felgkant  til skjermen ved bestemte størrelser på hjul. Man kan da sette inn hvor mange millimeter du vil endre på og resultatet vises. Det er her venstre og høyre side viser helt forskjellig.

Men jeg klarte å få bilen ned igjen ved å gå inn på hand control og justere. Tenning var av. Tok først bilen helt ned, det ble 10cm. Tok den deretter opp igjen 75mm. Gikk tilslutt inn på abgleich og trykte ok på 0mm begge sider, altså ingen endring.  Da ble den som på bildene og den hever og senker seg automatisk ifht last. Dette går greit for meg, men skal justere litt mer når jeg finner et flatt sted, er på ferie nå.

Kan du gjøre dette med den versjonen av ista som er på den vmen jeg lastet ned fra deg?

460FA4A6-677A-436D-ABD5-FBC8BAFB87BF.jpeg

634AA6D0-1BC2-4B85-9317-4340A12260C1.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...