Anbefalte innlegg

Det er jo for slike tilfeller vi har forsikring. Vi kan ikke ha det slik at forsikring er noe du har inntil du får bruk for den. Ta saken til retten, gjennom alle instanser om nødvendig.

Slik du fremstiller forløpet, er Bavaria mer å klandre enn deg. De burde ha undersøkt og avdekket årsaken til et så påfallende forbruk av kjølevæske. Hvis du ikke når frem mot forsikringsselskapet, bør du vurdere å ta Bavaria til retten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
10 timer siden, bmwi8 skrev:

Selskapet og også destruert bilen min slik at jeg ikke kan hente inn egne teknikkere og motstrid deres påstander..

Her er noe jeg ikke helt forstår. Så lenge du ikke har fått noe oppgjør fra selskapet er vel bilen din, og du kan bestemme hva som skal gjøres. Så om de har destruert bilen uten ditt samtykke, slik at du ikke har mulighet til å la andre gå igjennom bilen er vel det noe advokaten din bør se på. Du burde også gå igjennom brukermanualen på bilen sammen med advokaten din. Hva den sier om de varslene du mener du fikk og hvordan du handlet. Kan være avgjørende for om du handlet uaktsomt eller ikke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
10 timer siden, Cbrooen skrev:

Trist situasjon du har havnet i her. Man har jo forsikring for å kunne dekke nettopp dette. Forsikrings selskaper vil alltid prøve seg påå slippe utbetalinger ved skade og stille mange spørsmål. Det man kan lure er også om bmw bør stå ansvarlig her og dekke bilen, da du har vært på verksted og bilen er relativt ny. 

Ofte blir det brann ut ifra olje, så om det kan ha vært en olje lekkasje som kan ha startet dette kan være en mulighet. Det kan også ha vært kortsluttning som har antent under bilen. At den skal drikke kjøleveske kan skyldes lekkasje på systemet og at ekspansjonstanken ikke er i orden. Olje kan legge seg på plast deksel under bilen og derifra gi brann under bilen.

Hvis man f.eks har hull, sprekk et sted hvor kjøle veska tar inn luft, kan dette resultere i overoppheting. Da luft i systemet gjør at kokepunkt blir lavere. Men da får du varsel og ser det på temp måler i bilen.

Du som bileier må klage på dette innen rimelig tid fra datoen du fikk avslag på utbetaling, for saken kan bli foreldret. 

Du har også krav på renter hvis du skulle få en utbetaling.

Forsikrings selskaper er sleipe og du må bare skrive til de, få alt skriftelig og få ned alle lov punkter osv når du snakker med de. Blir det mye sette seg inni kan du få en advokat til å ta dette mot dnb.

https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1989-06-16-69?q=Bil forsikring#KAPITTEL_1-8

Dette er noe forsikringselskapet bør utbetale til deg også får de krangle med bmw videre om hvem sin skyld dette er, dusom privat person skal ikke måtte få avslag på denne måten. De prøver seg og du må bare stå imot og ta de til retten hvis nødvendig. 

Takk for svar!

Jag har fått innrykk etter å ha snakket med en rekke advokater og sakkyndige at den bransjen blir mer og mer slik. Slippe å betale til enhver pris, veldig kynisk. Noen selskaper er tydeligvis verre enn andre også..

Godt tips det om at det kan være noe å vurdere å gå til sak mot BMW. Når jeg snakket med dem mente de at jeg burde vurdere reklamasjon mot bilforhandleren jeg kjøpte av (som ikke er en BMW forhandler). Naturlig nok for å slippe dette kravet selv.

tar med meg det du sier, takk igjen for gode tips!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
10 timer siden, laffe skrev:

Trist at DNB mener at dette er grunnnlag nok for å mene at du skal frataes all forsikringsutbetaling. Er jo som om de mener du har påsått brannen selv. Hadde det vært 10% reduksjon i utbetaling hadde jeg kanskje kunne forstått det under tvil. Men ingen utbetaling virker iskaldt ut i fra din beskrivelse. 

Misunner deg ikke alle våkenattene og bekymringer dette medfører og ønsker deg lykke til i kampen. 

Takk for støtten! Håper dette skal gå min vei, men har fått forståelse av at dette bli en lang og kostbar kamp.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
10 timer siden, Amistad skrev:

Jeg har ikke noe å komme med i denne saken bortsett fra at min medfølelse går til deg, og de tunge dagene du har nå. Jeg krysser fingre for at det ordner seg. 

Takk for støtten! Det er en påkjenning. Nå tredobles renten på billånet mitt også da de ikke har noen sikkerhet lengre, så det blir tøft økonomisk og i tillegg sitter jeg uten bil..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
9 timer siden, Basse Lusk skrev:

Det er jo for slike tilfeller vi har forsikring. Vi kan ikke ha det slik at forsikring er noe du har inntil du får bruk for den. Ta saken til retten, gjennom alle instanser om nødvendig.

Slik du fremstiller forløpet, er Bavaria mer å klandre enn deg. De burde ha undersøkt og avdekket årsaken til et så påfallende forbruk av kjølevæske. Hvis du ikke når frem mot forsikringsselskapet, bør du vurdere å ta Bavaria til retten.

Takk for svar! Har forstått at bransjen blir mer og mer sånn, det er skremmende hvor kynisk de er og hvilke strategier de bruker for å slippe unna. De har all verdens tid og resurser og dette bruker de..

Tenker å ta det for finansklagenemda eller søksmål, en diskusjon om taktikk med min advokat.

Det med Bavaria er jeg også helt enig i, jeg har varslet dem om mulig reklamasjonskrav. de har kommet med en uttalelse som sier at de har gjort det de skulle og at dette var helt innenfor normalen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 16.7.2018 den 8.43, t06afre skrev:

Her er noe jeg ikke helt forstår. Så lenge du ikke har fått noe oppgjør fra selskapet er vel bilen din, og du kan bestemme hva som skal gjøres. Så om de har destruert bilen uten ditt samtykke, slik at du ikke har mulighet til å la andre gå igjennom bilen er vel det noe advokaten din bør se på. Du burde også gå igjennom brukermanualen på bilen sammen med advokaten din. Hva den sier om de varslene du mener du fikk og hvordan du handlet. Kan være avgjørende for om du handlet uaktsomt eller ikke

I tillegg til at det er min bil og de ikke har spurt en gang, er dette jo også destruering av bevis. Advokaten min sier at dette er hårreisende og at de ikke har lov til dette, men at i enkeltsaker forekommer det allikevel.

Endret av bmwi8

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det her høres helt sinnsykt ut!

Ang. tredobling av rente, kan ikke banken sette dette kravet litt på vent? De må forstå at dette er en svært spesiell sak.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg mener det var en aksjon på i8 angående dette med brannfare og etter et google-søk ser det ut til at jeg husket rett.

https://www.google.no/amp/s/insideevs.com/bmw-i8-recalled-for-potential-fire-issue/amp/

Nå gjaldt aksjonen kun i Nord-Amerika såvidt jeg har fått med meg, men kan samme feil ha skjedd her?

Jeg regner med dette er deg(?):

https://www.dagbladet.no/nyheter/her-gar-bmws-luksushybrid-opp-i-royk/69412590

Uansett er dette utrolig smålig av forsikringsselskapet. Nesten så dette er en mediesak(det skal sinnsykt mye til før jeg synes noe er). Jeg slenger meg på i rekken og krysser fingrene for deg :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 timer siden, bmwi8 skrev:

Takk for støtten! Det er en påkjenning. Nå tredobles renten på billånet mitt også da de ikke har noen sikkerhet lengre, så det blir tøft økonomisk og i tillegg sitter jeg uten bil..

Seriøst? Dette er jo mafia tilstander, da vet jeg iallfall at jeg skal holde meg så langt unna DnB som jeg kan i fremtiden. 

Her er det så mye som skurrer, så jeg ville kjørt dette i retten. Lykke til 👍

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forsikringsselskapet avviser altså kravet du har mot dem, etter å ha undersøkt bilen din, for så å destruere bevisene de legger til grunn, slik at du ikke kan bestride bevisene (forutsetter at bilen ikke er leaset, men uansett er ikke dette gangbar fremgangsmåte). Kan ikke skjønne annet enn at selskapet må bli dømt.

Et lite selskap som handlet slik (dersom det er i strid med aksepterte standarder), ville mistet konsesjonen til yte forsikringstjenester.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det høres ut som du har hatt en større vannlekkasje av kjølevæske på motoren. Du har kjørt motoren tørr og varmgangen har startet en brann. Det jeg finner merkelig er som du sier: hvorfor har ikke bilen stoppet? I 2018 er det et drøss med sensoren som skal hindre slikt. Det første jeg kommer på er oljetemp sensoren som ved høy oljetemperarur skal slå ut bensinpumpa og/eller tenninga på forbrenningsmotoren. Slikt har det vært i alle år, hvorfor ikke også på i8?

Spør du meg er dette bmw sitt ansvar internt som ikke lager en idiotsikker bil. Bavaria har også ansvar som ikke sjekket lekkasjen godt nok. Forsikringsselskapet er vel 2. Instans mener nå jeg. Prøvd først bmw norge/garanti siden, deretter jobb videre med forsikringen. De sier først nei til det motsatte er bevist.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
20 minutter siden, Evopower skrev:

Det høres ut som du har hatt en større vannlekkasje av kjølevæske på motoren. Du har kjørt motoren tørr og varmgangen har startet en brann. Det jeg finner merkelig er som du sier: hvorfor har ikke bilen stoppet? I 2018 er det et drøss med sensoren som skal hindre slikt. Det første jeg kommer på er oljetemp sensoren som ved høy oljetemperarur skal slå ut bensinpumpa og/eller tenninga på forbrenningsmotoren. Slikt har det vært i alle år, hvorfor ikke også på i8?

Spør du meg er dette bmw sitt ansvar internt som ikke lager en idiotsikker bil. Bavaria har også ansvar som ikke sjekket lekkasjen godt nok. Forsikringsselskapet er vel 2. Instans mener nå jeg. Prøvd først bmw norge/garanti siden, deretter jobb videre med forsikringen. De sier først nei til det motsatte er bevist.

Tull og tøys. Bilen stopper ikke av seg selv. Aldri vært sånn på BMW.

Har opplevd selv på jobben at kundene klager på at lav kjølevæske varslinga dukker opp på hybridbilene uten at vi finner noe, selv med 2 bar i anlegget. Hadde en med innvendig lekkasje, men det var bare engangstilfelle på 330e.

Endret av lagunilla

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive