Anbefalte innlegg

17 minutter siden, lagunilla skrev:

Tull og tøys. Bilen stopper ikke av seg selv. Aldri vært sånn på BMW.

Har opplevd selv på jobben at kundene klager på at lav kjølevæske på hybridbilene uten at vi finner noe, selv med 2 bar i anlegget. Hadde en med innvendig lekkasje, men det var bare engangstilfelle på 330e.

Da legger man jo opp til at bilene kan ødelegges. Har hatt en e28 som ikke ville starte når ledninger til tempfølere ikke var koblet til. Sierra is stopper når vanntemp føleren ikke er koblet til. Dette er gamle biler. Kjenner ikke til de nye. Er derfor jeg skriver at i 2018 så er det et drøss av sensorer som fanger opp dette. Hvis det er sant det du skriver så er det jo enkel skylddeling her: bmw må gi kunden ny bil vederlagsfritt.

På min e46 m3 stopper motoren ved vann eller oljetemp over en viss setting (datasprut). Uhørt at motorsportmerket bmw ikke legger inn denne safemoden på fabrikkbilene!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
7 minutter siden, Evopower skrev:

Da legger man jo opp til at bilene kan ødelegges. Har hatt en e28 som ikke ville starte når ledninger til tempfølere ikke var koblet til. Sierra is stopper når vanntemp føleren ikke er koblet til. Dette er gamle biler. Kjenner ikke til de nye. Er derfor jeg skriver at i 2018 så er det et drøss av sensorer som fanger opp dette. Hvis det er sant det du skriver så er det jo enkel skylddeling her: bmw må gi kunden ny bil vederlagsfritt.

På min e46 m3 stopper motoren ved vann eller oljetemp over en viss setting (datasprut). Uhørt at motorsportmerket bmw ikke legger inn denne safemoden på fabrikkbilene!

Enig at det suger, men sånn er det dessverre.  Min tidligere F30 hadde null varsling selv med oljetemp på 140 grader.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg forstår ikke helt hendelsesforløpet ditt i første post. Jeg antar du var på service i desember 2017 og ikke 18. Jeg antar også at brannen skjedde 5. februar, og ikke januar? I såfall stemmer det bedre.

Uansett. Kjempetrist sak. Om jeg fikk varsel om kjølevæsketap og temperatur på motor, så hadde ikke jeg heller stusset et sekund med å sette bilen i max edrive og komme meg til nærmeste passende sted, det være seg hjem, verksted eller en egnet parkeringsplass. Dersom handlingsforløpet du beskriver stemmer, har sannsynligvis bilen tatt fyr allerede i det bilen varslet om  høy temperatur. Det vitner om at du må ha hatt et ganske betydelig kjølevæsketap, men det forklarer på ingen måte bilens treige varsler.  Men I8 har vel analog oljetempmåler i dash? Kikket du på denne ?

Håper det ordner seg for deg. 100% regress virker bare råttent. Samme med destruert vrak. Ellers enig med Evopower. At ikke en intelligent bil klarer å overstyre dette i 2018 er jo håpløst.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
21 timer siden, Cbrooen skrev:

Trist situasjon du har havnet i her. Man har jo forsikring for å kunne dekke nettopp dette. Forsikrings selskaper vil alltid prøve seg påå slippe utbetalinger ved skade og stille mange spørsmål. Det man kan lure er også om bmw bør stå ansvarlig her og dekke bilen, da du har vært på verksted og bilen er relativt ny. 

Ofte blir det brann ut ifra olje, så om det kan ha vært en olje lekkasje som kan ha startet dette kan være en mulighet. Det kan også ha vært kortsluttning som har antent under bilen. At den skal drikke kjøleveske kan skyldes lekkasje på systemet og at ekspansjonstanken ikke er i orden. Olje kan legge seg på plast deksel under bilen og derifra gi brann under bilen.

Hvis man f.eks har hull, sprekk et sted hvor kjøle veska tar inn luft, kan dette resultere i overoppheting. Da luft i systemet gjør at kokepunkt blir lavere. Men da får du varsel og ser det på temp måler i bilen.

Du som bileier må klage på dette innen rimelig tid fra datoen du fikk avslag på utbetaling, for saken kan bli foreldret. 

Du har også krav på renter hvis du skulle få en utbetaling.

Forsikrings selskaper er sleipe og du må bare skrive til de, få alt skriftelig og få ned alle lov punkter osv når du snakker med de. Blir det mye sette seg inni kan du få en advokat til å ta dette mot dnb.

https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1989-06-16-69?q=Bil forsikring#KAPITTEL_1-8

Dette er noe forsikringselskapet bør utbetale til deg også får de krangle med bmw videre om hvem sin skyld dette er, dusom privat person skal ikke måtte få avslag på denne måten. De prøver seg og du må bare stå imot og ta de til retten hvis nødvendig. 

Ikke ekspert jeg heller, men denne saken burde gå mellom forsikringsselskap og BMW. 

Endret av BRIO

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
6 timer siden, lagunilla skrev:

Tull og tøys. Bilen stopper ikke av seg selv. Aldri vært sånn på BMW.

Har opplevd selv på jobben at kundene klager på at lav kjølevæske varslinga dukker opp på hybridbilene uten at vi finner noe, selv med 2 bar i anlegget. Hadde en med innvendig lekkasje, men det var bare engangstilfelle på 330e.

Jeg opplevde at lampene tente på min gamle audi s6 og varslet lav kjøleveske. Når jeg så under panser kokte det i beholderen og lakk kjøleveske ut under bilen, ut ifra et overløp. Siden trykket ble for høyt for ekspansjons tanken. Grunnen til at dette skjedde var at påfylling lokket til kjøleveske slapp inn luft(vanlig vag feil) noe som gjorde at veska kokte da luft trakk inn og gjorde at kjøleeffekten ble dårligere og det kokte fortere. Dette merket jeg ikke før etter å ha kjørt bilen en liten stund, alt var normalt før. Så kan være dette som har skjedd denne bmw i8en. Veldig vanskelig å oppdage på et verksted, da bilen ofte må kjøres med en stund. Før det koker og renner over(lekker)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
22 timer siden, Evenol skrev:

Det her høres helt sinnsykt ut!

Ang. tredobling av rente, kan ikke banken sette dette kravet litt på vent? De må forstå at dette er en svært spesiell sak.

fikk tre mnd, men det var det de kunne gi sier de..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
17 timer siden, *MrB* skrev:

Jeg forstår ikke helt hendelsesforløpet ditt i første post. Jeg antar du var på service i desember 2017 og ikke 18. Jeg antar også at brannen skjedde 5. februar, og ikke januar? I såfall stemmer det bedre.

Uansett. Kjempetrist sak. Om jeg fikk varsel om kjølevæsketap og temperatur på motor, så hadde ikke jeg heller stusset et sekund med å sette bilen i max edrive og komme meg til nærmeste passende sted, det være seg hjem, verksted eller en egnet parkeringsplass. Dersom handlingsforløpet du beskriver stemmer, har sannsynligvis bilen tatt fyr allerede i det bilen varslet om  høy temperatur. Det vitner om at du må ha hatt et ganske betydelig kjølevæsketap, men det forklarer på ingen måte bilens treige varsler.  Men I8 har vel analog oljetempmåler i dash? Kikket du på denne ?

Håper det ordner seg for deg. 100% regress virker bare råttent. Samme med destruert vrak. Ellers enig med Evopower. At ikke en intelligent bil klarer å overstyre dette i 2018 er jo håpløst.

Ser jeg har rotet litt, men du har skjønt hva jeg ville frem til.

det er det jeg også tror, at bilen har tatt fyr i det den varslet. Kan det være sånn at elektronikk har brent/kortsluttet slik at den ikke har varslet som den skulle, eller gått i nødmodus? har funnet ut at det er 4 ulike steg i nødmodus, i  de to siste har du så vidt noe kraft og bilen går i maks 35mph. dette for å beskytte. Snakket også med en i går som mente at det at forsikringsselskapet sier at jeg burde stoppet om bilen er varm ikke stemmer for den får bedre kjøling i fart?

det er analog oljetempvarlsler også tror jeg, men jeg så ingenting der så vidt jeg husker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
On 16.7.2018 at 11.44, Marius2002 skrev:

Jeg mener det var en aksjon på i8 angående dette med brannfare og etter et google-søk ser det ut til at jeg husket rett.

https://www.google.no/amp/s/insideevs.com/bmw-i8-recalled-for-potential-fire-issue/amp/

Nå gjaldt aksjonen kun i Nord-Amerika såvidt jeg har fått med meg, men kan samme feil ha skjedd her?

Jeg regner med dette er deg(?):

https://www.dagbladet.no/nyheter/her-gar-bmws-luksushybrid-opp-i-royk/69412590

Uansett er dette utrolig smålig av forsikringsselskapet. Nesten så dette er en mediesak(det skal sinnsykt mye til før jeg synes noe er). Jeg slenger meg på i rekken og krysser fingrene for deg :)

Jeg mener jeg har lest at 19 biler ble kalt tilbake i Norge pga dette. Vil tro at BMW har utbedret feilen til nå.

Det er noe som er under vurdering akkurat nå. I og med at det er en så spesiell bil, ny teknologi og snakk om en ganske ekstrem strategi av forsikringsselskapet tror jeg nok interessen om å skrive kan være der.

Takk for støtten!

Endret av bmwi8

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke opplevd bilbrann, men brann i mitt eget hus.

Her var det håndverker som gjorde e-l-e-n-d-i-g jobb med et ildsted.

Forsikringen tok derfor regress mot firmaet, vil anta det kan være veien her også?

Selv opplevde jeg utidig og utilbørlig oppførsel fra motparten (håndtverker/sitt forsikringsselskap) sine høysterettadvokater, de ønsket uttalelser og formulering som gikk mot min egen integritet og mot hendelesesforløpet. Det er ikke rett eller galt, men sin egen vinning som gjelder, alt blir lagt opp utifra dette målet!

Stålsett deg derfor mot eventuelle ubehageligheter, da det kan være ensomt og tøft og være ola nordmann mot store brands og dens store pengesekk. Vei dine ord nøye og si minst mulig eller ingenting, og om du skal si noe, ha en plan og uttal deg kun om det du har forberedt deg på!

Alt i alt - en jævlig kjedelig opplevelse, spesielt med et prestisjeprosjekt/model som nettopp i8 er. Når først elbil brenner, brenner det fort, godt og lenge. Det er bare å ønske masse lykke til og håpe at veien ut av suppa er kortest mulig.

Personlig ville jeg nok involvert BMW Norge, hoppet bukk over lokal leverandør/småfolk - gå rett til toppen, til de som kan ta avgjørelser.

Samtidig ville jeg vært tydelig ifht mulig mediaeksponering og hvor BMW ønsker å se seg selv som leder av premiumsegmentet og særdeleshet hvor i8 hører hjemme i BMW sin portefølje - og hva du som kunde forventer av dette produktet og av BMW som livstilsbrand.

Masse lykke til!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trist lesning om hvordan nok drømmebilen endte sine dager og hvordan opplevelsen med forsikringsselskapet i etterkant har vært.

Jeg har ikke noe stor ekspertise eller erfaringer å komme med, men vil komme med noen få forslag.

1. All kommunikasjon bør du motta skriftlig og med navn og kontaktpersoner. Ikke godta noe muntlig via tlf eller via måter som i etterkant er vanskelig å hente frem igjen. ( SMS, meldinger via andre kanaler osv )

2. Jeg ville krevd å få et møte sammen med aktørene som er involvert for å avklare hvem som tar "arbeidsoppgavene" fremover og få ned noen frister for dette. Dette med bakgrunn i din økonomiske situasjon som etter 3 måneder vil bli betraktelig forværret. Ting tar gjerne alt for lang tid om man ikke gjør slikt og gir hver aktør noe håndfast å jobbe med. Uten dette blir det hundrevis av timer på tlf og du må mase på alle.

Det er også vanskeligere å ignorere, bortforklare, komme med mye svada om man møtes ansikt til ansikt særlig om du har forberedt deg grundig, har med dokumentasjon og mange både lovmessige, forsikringsmessige og tekniske spørsmål. 

3. Ta umiddelbar kontakt med NAF om du er medlem. Forbrukerrådet og hør om de kan være med på møtet over eller andre måter kan være til assistanse.

Håper det løser seg for deg!

Kjenner jeg blir sint...

Endret av Stonescream

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke så mye fornuftig å komme med annet enn å ønske deg lykke til. Har selv vært i en krangel med DNB forsikring, måtte klage dem inn til Finansklagenemda før de ga seg. Stå på, få all korrespondanse dokumentert skriftlig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
On 17.7.2018 at 11.58, Ron Jeremy skrev:

Jeg har ikke opplevd bilbrann, men brann i mitt eget hus.

Her var det håndverker som gjorde e-l-e-n-d-i-g jobb med et ildsted.

Forsikringen tok derfor regress mot firmaet, vil anta det kan være veien her også?

Selv opplevde jeg utidig og utilbørlig oppførsel fra motparten (håndtverker/sitt forsikringsselskap) sine høysterettadvokater, de ønsket uttalelser og formulering som gikk mot min egen integritet og mot hendelesesforløpet. Det er ikke rett eller galt, men sin egen vinning som gjelder, alt blir lagt opp utifra dette målet!

Stålsett deg derfor mot eventuelle ubehageligheter, da det kan være ensomt og tøft og være ola nordmann mot store brands og dens store pengesekk. Vei dine ord nøye og si minst mulig eller ingenting, og om du skal si noe, ha en plan og uttal deg kun om det du har forberedt deg på!

Alt i alt - en jævlig kjedelig opplevelse, spesielt med et prestisjeprosjekt/model som nettopp i8 er. Når først elbil brenner, brenner det fort, godt og lenge. Det er bare å ønske masse lykke til og håpe at veien ut av suppa er kortest mulig.

Personlig ville jeg nok involvert BMW Norge, hoppet bukk over lokal leverandør/småfolk - gå rett til toppen, til de som kan ta avgjørelser.

Samtidig ville jeg vært tydelig ifht mulig mediaeksponering og hvor BMW ønsker å se seg selv som leder av premiumsegmentet og særdeleshet hvor i8 hører hjemme i BMW sin portefølje - og hva du som kunde forventer av dette produktet og av BMW som livstilsbrand.

Masse lykke til!

Takk for svar!

DNB sier at de ikke har nok til å kjøre et regress mot BMW, så derfor blir det meg de går etter.

Kjipt å høre at du selv har opplevd en lignende situasjon og ikke minst hvordan dette håndteres. Helt uten empati, objektivitet og medmenneskelighet... Håper det løste seg!

Takk for støtten og gode innspill. Skjønner at dette er noe som kan tid og at de nå kun er ute etter å ta meg for å slippe ansvaret..  Tenker at det å sette hardt mot hardt er veien å gå, dette er ikke noe jeg kommer til å gi meg på og jeg har mange ting som skjer nå for å sikre at dette skal gå veien. allikevel utrolig frustrerende og jeg blir skuffet og oppgitt over DNB...

Jeg venter på rapporten fra BMW og vil nok være tydelig som du sier, etter at den er kommet..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
23 minutter siden, sluquet skrev:

Har ikke så mye fornuftig å komme med annet enn å ønske deg lykke til. Har selv vært i en krangel med DNB forsikring, måtte klage dem inn til Finansklagenemda før de ga seg. Stå på, få all korrespondanse dokumentert skriftlig.

Takk for støtten! fikk du medhold hos finansklagenemda, og DNB ga seg etter det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, Stonescream skrev:

Trist lesning om hvordan nok drømmebilen endte sine dager og hvordan opplevelsen med forsikringsselskapet i etterkant har vært.

Jeg har ikke noe stor ekspertise eller erfaringer å komme med, men vil komme med noen få forslag.

1. All kommunikasjon bør du motta skriftlig og med navn og kontaktpersoner. Ikke godta noe muntlig via tlf eller via måter som i etterkant er vanskelig å hente frem igjen. ( SMS, meldinger via andre kanaler osv )

2. Jeg ville krevd å få et møte sammen med aktørene som er involvert for å avklare hvem som tar "arbeidsoppgavene" fremover og få ned noen frister for dette. Dette med bakgrunn i din økonomiske situasjon som etter 3 måneder vil bli betraktelig forværret. Ting tar gjerne alt for lang tid om man ikke gjør slikt og gir hver aktør noe håndfast å jobbe med. Uten dette blir det hundrevis av timer på tlf og du må mase på alle.

Det er også vanskeligere å ignorere, bortforklare, komme med mye svada om man møtes ansikt til ansikt særlig om du har forberedt deg grundig, har med dokumentasjon og mange både lovmessige, forsikringsmessige og tekniske spørsmål. 

3. Ta umiddelbar kontakt med NAF om du er medlem. Forbrukerrådet og hør om de kan være med på møtet over eller andre måter kan være til assistanse.

Håper det løser seg for deg!

Kjenner jeg blir sint...

Takk for svar!

Jag setter pris på gode kokrete innspill! Tar med meg dette på veien vider. 

Har dessverre forstått at dette ikke er et selskap som bryr seg om sine kunder og er der for å hjelpe, eller rett og slett gi kundene det de har krav på. Kynisk og kalkulerende.. 

Satser på flere gode sakkyndige som kan motbevise deres påstander, selv om det blir vanskelig med destruert bil...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
31 minutter siden, bmwi8 skrev:

Takk for støtten! fikk du medhold hos finansklagenemda, og DNB ga seg etter det?

Nei, ti minutter etter at jeg oversendte kopi av klagen til fkn så snudde de og ga medhold. Fkn behandlet aldri saken. Saken var dog en helt annen og mye mindre beløp. Fikk en stor stein i panseret fra en gressklipper kjørt av andrepart mens jeg stod stille, de mente det var "et hendig uhell" og at jeg måtte ta bonustap.

Edit: Dersom det er slik at du har fått avslag, klagd på avslaget og DNB fortsatt står ved avgjørelsen er det bare å klage inn til finansklagenemda. Det er gratis. Dokumenter saken din etter aller beste evne.

Endret av sluquet

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive