Anbefalte innlegg

15 timer siden, laffe skrev:

Går du rett til tingretten, eller blir det forsikringsklagenemda først? 

Advokaten min sier at saken ikke egner seg for nemda og om den allikevel  ble behandlet der og vi fikk medhold, så er det langt fra sikkert at DNB etterfølger nemdas vurdering, og at vi da allikevel må i retten. Derfor vil jeg ikke kaste bort tid med det og går rett til tingretten. Jeg har forstått at trenering er en av taktikkene forsikringsselskapene bruker for å få forsikringstaker til å gi seg og/eller gå med på skambud. Derfor vil ikke jeg være delaktig i å dra ut saken, heller få den inn i rettssystemet og bli ferdig med det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 1.11.2018 den 13.36, macrorain skrev:

Skjer det noe i denne saken da tro?

Vi har fått avslag på vår klage til DNB. Vi har bedt om at fristen for klage/søksmål utsettes slik at videre tekniske undersøkelser kan gjøres fra begge parter, men fikk avslag på dette også. 

Nå er jeg ingen jurist, men fra mitt ståsted kan jeg ikke forstå at de ikke en gang forsøker å få til et forlik. Det samme sier advokat min. Men, de har kanskje noen ess i ermet, slik vi også har. Jeg har i alle fall etter å fått svar med begrunnelse mistet all tillit til at DNB operer objektivt.

Fra et psykologisk ståsted fremstår det for meg som dette handler mer om ego og prestisje for utreder og jurist, enn å forholde seg objektive og saklige. Da alt vris og vendes på, påstander som er usanne blir lagt til grunn, bevis skjules og fakta som styrker vår sak blir unnlatt å kommenteres. Det sitter langt inne å innrømme feil hos mange.

Ser ut som dette blir en lang kamp. 

Endret av bmwi8

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
7 minutter siden, bmwi8 skrev:

Vi har fått avslag på vår klage til DNB. Vi har bedt om at fristen for klage/søksmål utsettes slik at videre tekniske undersøkelser kan gjøres fra begge parter, men fikk avslag på dette også. 

Nå er jeg ingen jurist, men fra mitt ståsted kan jeg ikke forstå at de ikke en gang forsøker å få til et forlik. Det samme sier advokat min. Men, de har kanskje noen ess i ermet, slik vi også har. Jeg har i alle fall etter å fått svar med begrunnelse mistet all tillit til at DNB operer objektivt.

Fra et psykologisk ståsted fremstår det for meg som dette handler mer om ego og prestisje for utreder og jurist, enn å forholde seg objektive og saklige. Da alt vris og vendes på, påstander som er usanne blir lagt til grunn og fakta som styrker vår sak blir unnlatt å kommenteres. Det sitter langt inne å innrømme feil hos mange.

Ser ut som dette blir en lang kamp. 

Lang eller kort kamp, her må du iallefall ikkje gi deg! Slik som saken er lagt fram her så hadde eg stått på mitt heilt til dagen eg blir senka i jorda. 

Kanskje ein idé å kontakta TV2 Hjelper deg, eller media generelt? 🤔

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håper du har ressurser til å stå kampen ut. Dette gjelder et viktig prinsipp, ikke bare for deg, men for alle forsikringstakere. Kanskje finnes det noen som kan bistå finansielt i slike prinsippsaker?

Du trenger også folk som har greie på strategi og mediehåndtering. Saken må slippes i media på riktig tidspunkt, i riktige mengder spredt over et tidsrom der eksponering gir størst effekt.

Du har unison moralsk støtte på dette forumet, det kan du også forvente fra folk flest hvis saken dekkes i media.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 5.11.2018 den 14.56, RF91 skrev:

Lang eller kort kamp, her må du iallefall ikkje gi deg! Slik som saken er lagt fram her så hadde eg stått på mitt heilt til dagen eg blir senka i jorda. 

Kanskje ein idé å kontakta TV2 Hjelper deg, eller media generelt? 🤔

Kommer ikke til å gi meg, det er ikke et tema. Heldigvis er jeg av natur sta og seig så deres strategi med trenering er bortkastet da det bare medfører at jeg blir mer bestemt.

Det med media er noe som kontinuerlig er under vurdering. Det kommer når vi anser det som mest hensiktsmessig og vi har mest mulig dokumentasjon som beviser hvor uredelig og i tillegg ulovlig DNB opererer. Håper politiet tar tak i dette, selv om det nok kan bli vanskelig å få dem til å prioritere det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 6.11.2018 den 2.42, Basse Lusk skrev:

Håper du har ressurser til å stå kampen ut. Dette gjelder et viktig prinsipp, ikke bare for deg, men for alle forsikringstakere. Kanskje finnes det noen som kan bistå finansielt i slike prinsippsaker?

Du trenger også folk som har greie på strategi og mediehåndtering. Saken må slippes i media på riktig tidspunkt, i riktige mengder spredt over et tidsrom der eksponering gir størst effekt.

Du har unison moralsk støtte på dette forumet, det kan du også forvente fra folk flest hvis saken dekkes i media.

Jeg blir nok nødt til å selge bolig. Det å gi seg, spesielt med tanke på hvordan det kommer mer og mer frem hvor skittent forsikringsselskapet spiller, er ikke et tema. Med tanke på advokatutgifter (nesten 3000 kr timen), rente på billån, utgifter på transport da jeg ikke har bil lengre, 3-4 ulike eksperter og sakkyndige som tar seg klekkelig betalt, tapt inntekt pga påkjenning osv medfører jo dette voldsomme utgifter og får  store økonomiske konsekvenser. Jeg går heller ned med flagget til topps rent prinsipielt mot et slikt selskap, enn å bøye meg å la dem vinne frem ved bruk av slike metoder.

Det med media er ikke så enkelt og jeg personlig har ikke greia på slik strategi. Du har nok et godt poeng i at dette hadde vært lurt å hatt noen på lag som kan dette og kan bistå. 

Jeg setter pis på gode råd og støtte. Det blir tungt til tider og dette har vært tilnærmet en fulltidsjobb å styre med i snart 10 mnd. Som sagt så er det ikke et tema å gi seg, utfordringen ligger mer på å holde seg voksen og saklig, og ikke handle på følelsene dette medfører.

Endret av bmwi8

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive