Gå til innhold

M54 nykker under 2000rpm. Lest feilkoder.


wSax
 Share

Anbefalte innlegg

E60 M54B22. Nykker under 2000 rpm ved akselerasjon, og spesielt i motbakker. Det startet veldig forsiktig, men nå er det ganske ille og veldig merkbart. 

Når jeg kjører med vinduene åpne hører jeg en svak pipelyd fra motoren når jeg gir litt gass. Omtrent som om luft suges forbi ett spjelt. Jeg finner ingen relevante feilkoder med INPA. VANOS-pakningene ble byttet i fjor. Tenkte å sjekke tennpluggene i morgen, men burde jeg ikke uansett få en feilkode på misfire? 

Noen som har vært borte i noe liknende før? 

Endret av Eselfjes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk opp feilmelding og motorlampe i sta, rett etter oppstart. Koblet til INPA og fikk opp denne feilkoden. 

43443593542_346f9e80a6_b.jpgUten navn by Willy Saxhaug, on Flickr

Jeg kan ikke tysk, men jeg har skjønt at det er en feiltenning på sylinder 2. Tenkte å bytte om på coilene og tennpluggene. Er det noen som har vært borte i noe av det samme? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byttet coiler mellom sylinder 1 og 2, og vipps fikk jeg feilkode på feiltenning sylinder 1, istedenfor sylinder 2 som jeg hadde opprinnelig. Dura bort på Biltema og kjøpte en ny coil. Så nå er bilen friskmeldt. Har boschcoiler fra før, og sammenliknet med biltemacoilen, så er det mye mer plast på den fra Biltema. Jeg hadde ikke tid til å vente på å få den fra Koed, så da fikk Biltema duge denne gangen. 

Endret av Eselfjes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...