Gå til innhold

BMW Europlus garanti


Makky123
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med Europlus garantien som gis av tyske forhandlere?

Har skjønt at man må melde inn reparasjon osv. for å få det godkjent, før man faktisk utfører jobben. Dette kan jo være kjipt hvis bilen ikke er kjørbar, da det kanskje fort kan gå noe tid før saken har blitt behandlet?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Jarod skrev:

Hei

Jeg har brukt denne flere ganger hos BMW forhandlere i Norge og fått beløpet dekt.

Edit: Ja, skade/feil må ALLTID meldes inn FØR man begynner å jobbe på bilen

Takk for svar :)

Har ikke fått sett på vilkårene, dekker de det samme som en garanti vi er vant til i Norge, eller har de noen spesielle unntak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutes ago, Makky123 said:

Takk for svar :)

Har ikke fått sett på vilkårene, dekker de det samme som en garanti vi er vant til i Norge, eller har de noen spesielle unntak?

De dekker ikke slitedeler, men alt annet av mekanisk/elektrisk. Er vel 100% opp til 100.000 km. Etter 100.000 km så er det fortsatt 100% av arbeidstimer, men litt reduksjon på delene.

Den er selvfølgelig ikke like bra som merkeforhandlergarantien på norske BMW'er som er 5år/200.000km, men fortsatt mye bedre enn  jallagarantiene fra Autoconcept etc.

De svarer veldig fort og er meget profesjonelle.

NB! Selv om Europlus godtar å dekke reparasjonen så må du ofte legge ut selv først siden de norske BMW forhandlerne ikke stoler på/vil ta jobben med alt papirarbeidet selv. Da opplyser du bare IBAN info til Europlus slik at de kan betale direkte til deg etter de har mottatt endelig faktura på jobben. Husk uansett å melde fra om skaden, send estimat på jobben, få godkjennelse og så start jobben. Etterpå sender du/verkstedet faktura. Jobben må alltid gjøres på et autorisert BMW verksted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Europlus fungerer veldig bra. Har benyttet meg av garanti på biler jeg selv har importert flere ganger. Aldri vært noe vanskeligheter eller problemer. Har ett års garanti på siste bil. Sist jeg brukte den tok det et par dager å få godkjenning. Trengte da heller ikke å legge ut noe selv.

 

Og tyske forhandlere oppleves ryddigere og ærligere når man skal kjøpe bil også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...