Gå til innhold

BMW e91 Carly koding gikk galt, trenger hjelp. LØST


kalinkamaen
 Share

Anbefalte innlegg

Heisan. 

Skulle kode coming home lights, da alt gikk etter planen. MEn etter kodingen så kunne jeg ikke låse eller åpne bilen med knappene på nøkkelen lengre. Har prøvd uttallige ganger å restore backupfilene uten å lykkes. Restoren blir sukksesfull, men knappene fungerer ikke.

 

Jeg har hvert i kontakt med Carly, og de mener jeg må inn til BMW for å få fikset problemet. Les mail under her:

Hello 

It sounds like the software in your module needs to be restored on site.
This is a very rare incident and almost never happens.

Please take your vehicle to the closest BMW dealer and have them restore the corrupted module's software.

It is important that they only reset the software, no hardware swaps are needed. Some dealers try to slip in unnecessary repair work, this is unnecessary.

IMPORTANT:
We will reimburse you the cost.
Please send me your invoice from the dealer and your PayPal address for compensation.

I am attaching an invoice of what such a procedure costs - we will reimburse you up to this amount.

If you have a moment, please send us your entire log history, so that our engineers may find a way to ensure this happens to nobody else.

- Go the the apps settings
- Scroll down
- Press 'Send Log History’
- Please enter an account of what your steps were when the module became unresponsive and which steps you tried with the app to remedy this

We are very sorry for the inconvenience. Please remain in contact with us regarding this issue.  

Da jeg har Istad D/P så har jeg vel samme programvare som BMW har på verkstedet sitt. Er det mulig for å fikse problemet selv. Vil oppdatering av FRM modulen hjelpe meg her? Mitt problem med Istad P er at jeg ikke forstår hvordan jeg klarer å bare kode en modul om gangen. Noen som kan veilede meg litt her?

 

MvH Morten

Endret av kalinkamaen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan. Takker for link. Fant link til ista p med expert mode inkl. Så jeg vil heller teste dette. Da skal man ha mulighet til å programere 1 og 1 modul på samme måte.. Ellers har tankene mine begynt å gå over på defekt diversity antenne eller kabler. Så jeg skal inn å sjekke her. Sikringer er allerede sjekket. Da jeg har resatt både cas og frm via nfs expert uten forandring. Isåfall har dette skjedd sykt tilfeldig på samme tidspunkt som coding.

Endret av kalinkamaen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk jeg fingen ut her og tittet på Diversity antennen. Som du kan se på bildet, så såg denne meget fin ut. Fuktighet hadde jeg ikke forventet i dette været. Men heller ingen tegn til svidde komponenter. Monterte så denne sammen igjen. Etterpå åpnet jeg opp gummi hylsa som går mellom glass luka og taket på bilen, og se hva jeg fant der. Fikk koblet dette provisorisk for å teste, funket som bare det. :)  Fant fram en gammel kabel jeg hadde liggende og fikk skjøtet den i begge ender. Problem løst. PUHHHH.

Beklager at jeg har villedet dere litt her på forumet. Jeg trodde seriøst at det var kodingen som gjorde dette i starten. Vil også takke deg som fjern hjalp meg med å resette modulene. Dette fikk meg til å tenke i andre rettninger. 

Hvis admin ønsker å flytte denne til teknisk og bytte topic så er det helt topp.

 

 

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...