Gå til innhold

Lyspæra til registreringsnummeret lyser ikke.


oab1966
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg har en 535d-E60 der den høyre lyspæra har sluttet å lyse. Jeg fikk en melding på displayet i dashbordet med følgende melding: "Number plate light right failure". Jeg fikk tak i en ny pære og satte den i, men det lyser fortsatt ikke, feilmeldingen er fortsatt der. Sjekket den nye pæra med et måleinstrument og fant ut at den var ok. Sjekket også om det var spenning, men det var strømløst. Prøvde å kikke i sikringsboksene, men kunne ikke finne noe ut av det. Hva kan feilen være? Må jeg resette feilmeldingen for å få lampa til å virke?

Endret av oab1966
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sedaner har også problemer med kabelsettet. Ta ut kledning på høyre side.

Så sjekker du der kabelsettet fra luka går inn i hovedkabelstammen.

Sjekk også i bøyen der kabelene går inn i staget til bakluka/lokket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sååå vanlig på sedan som nevnt, men holder faktisk på å fikse dette selv nå, her begynte det bare med at bilen trodde bakluken var åpen under kjøring. Enkel og grei jobb :)
IMG_2285.thumb.JPG.46baf519fd66cd37c43298b16b924621.JPG

 Så hvert å sjekke! uansett om en ikke har trøbbel med noe her og nå.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Feilen er utbedret. Jeg tok av kledningen i bagasjerommet på høyre side og oppdaget fort feilen. To av ledningene var gått rett av, resten av de fem var gått nesten av. Fant fram loddebolten, loddetinn, krympestrømpe og lighter og fikset feilen. Arbeidet tok en drøy time, så nå virker den høyre skiltlyslampa igjen. Det jeg glemte å opplyse var at knappen som skal åpne bagasjerommet virket ikke, så nå virker den også. Takk for tipset alle sammen.

Endret av oab1966
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...