Gå til innhold

Coilovers på e38, høydeforskjell


Chelseasmile
 Share

Anbefalte innlegg

Hei og hå! 
Jeg har ett spørsmål jeg håper dere kunne svare meg på. Jeg har monter lowtec coilovers på min e38 m57d30 og for en eller annen grunn etter å ha målt med 3 forskjellige måleband så sitter bilen 1 CM lavere på en side.. da passasjersiden.
Coiloverne er skrudd til samme dimensjoner på hver aksling (Framme er en høyde og bak er en høyde). Bilen, målt fra skjermkant til felgkant måler 1 cm lavere på passasjersiden. Dette gjelder både bak og framme, passasjerside. 
Her er tingen, når jeg setter meg i bilen så senker den seg omtrentlig 0,5 CM (jeg er ca 90 KG).

Er dette rett? Skal jeg justere slik at det er likt eller gjør jeg noe annet feil?
Det er ikke gjort 4-hjulskontroll enda da jeg prøver å få høyde rett, kan dette påvirke høyde?
Hvis bilen prøver å kompensere med sjåfør så syntes jeg at 1 cm er veldig tydelig. Når du står bak bilen ser du at den er skeiv.

Håper noen andre kan gjøre meg mer klok på dette, takker så mye for svar :) 
Haster å få info på dette da 4-hjulskontroll er på kommende mandag! 
1f697.png🚗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det måles 1cm i høydeforskjell fra høyre til venstre er ikke så uvanlig, mange biler er slik også orginale.

Det som er fint med justerbare sett er at du kan justere bilen til ønsket høyde på alle hjul.

Juster senkesettet slik at du blir fornøyd, men fortsatt er innenfor målene i TUV papiret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å få målingen mer korrekt, sørg for 99% vannrett stilling på bilen, be noen sitte i sjåførsetet og passasjersetet, en person i midten bak, tanken full, 20 kg i baggasjerom. Da har du bilen i normalposisjon for å få en mer korrekt høydemåling. Men uansett tillatt toleranse for E38 er 10mm så du er innafor, helt normalt som Remi skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...