Gå til innhold

Schmiedmann


orrig
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Usikker på om dette er ritkig emne å legge under,

men noen andre som har hatt dårlig erfaring med Schmiedmann?

De leverte meg feil vare, bekreftet\samtykket at jeg kunne bare returnere varen så fikk jeg tilbake pengene, men de har jeg ikke fått. 

Nå svarer de ikke på telefon, mail eller facebook - hvor de også blokkerte meg etter jeg sendte melding.

Endret av orrig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, da dette forumet er privat, ønsker jeg å holde en lav profil.

Det som er sikkert er at produktet som er sendt, er samme produkt som er bestilt. Videre kommunikasjon rundt dette henviser jeg til styreleder Stein Sollie: stein@mverksted.no

 

For øvrig er heller ikke kunden blokkert.

PS: Schmiedmann har holdt sommerstengt i juli. Dette har fremgått både på nettsider og telefonsvarer.

Mvh: Hans Fredrik

Endret av Turbo-HF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fort gjort å bestille feil vare, ikke alltid BMW deler er like oversiktelige. Gjorde nettopp det samme selv da jeg skulle bestille en kaliper. Delebilet viste en høyre kaliper og da tok jegbdet forgitt at det var en høyre kaliper. Hadde jeg lest teksten så hadde jeg sett at det var feil. 

Dette har dog ikke noe med Schmiedman å gjøre, bare sier at det er fort gjort å bestille feil også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med høyre og venstre var nok den største enkeltgrunnen til retur av varer da jeg jobbet som bilopphøgger. Spesielt lykter og speil var det mange kunder som misforsto. Det hjalp som regel og spesifisere førerside eller passasjersiden, mange kunder fikk seg en overaskelse da. 

Hva som har skjedd i dette tilfellet vet jeg ikke, dette er bare generelle betraktninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hva som er årsaken til at delen var feil, fremkommer det imidlertid at Schmiedmann har samtykket til retur (samtykke eller ei, dersom varen er kjøpt over nett og trådstarter er forbruker, gjelder uansett angrerettloven). Det rettferdiggjør dog ikke at de trenerer saken, unnlater å svare og blokkerer kunden - noe som dessverre virker å ha vært representativt for Schmiedmann de siste ti årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handlet med dem for et par år siden. Tok litt tid, noe rot i oppfølgingen, men varene ble levert etter purring. Det har ikke skremt meg fra å bruke Scmiedmann på nytt. Man må ha forståelse for at ting kan ta tid når varer må bestilles fra Tyskland, kanskje fra ulike leverandører. Dette er dog lettere å akseptere når man får løpende tilbakemeldinger, så jeg kunne tenkt meg et bedre kunde- og lagerføringssystem, der kunden kan følge status på bestillingen, og bli informert om forsinkelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk endelig kontakt igjen idag, burde jo ikke være noe problem, da de har samtykket til alt. Er over 2 måneder siden nå. Har gjort klart ett dokument med alt av mail og logg, som jeg sender til forbrukerrådet om ikke noe skjer denne uka her. 

 

On 8/9/2018 at 11:07 AM, Turbo-HF said:

Hei, da dette forumet er privat, ønsker jeg å holde en lav profil.

Det som er sikkert er at produktet som er sendt, er samme produkt som er bestilt. Videre kommunikasjon rundt dette henviser jeg til styreleder Stein Sollie: stein@mverksted.no

 

For øvrig er heller ikke kunden blokkert.

PS: Schmiedmann har holdt sommerstengt i juli. Dette har fremgått både på nettsider og telefonsvarer.

Mvh: Hans Fredrik

 

Ble spurt om reg nr for at dere skulle forsikre dere om at riktige deler blir sendt. Jeg fikk også feil klosser bak, som var dyrere, men så igjennom fingrene for dette å betalte mellomlegget, da er det lite gøy at dette skjer med feil nr 2. 

 

On 8/9/2018 at 7:45 PM, Saltkjelen said:

Uansett hva som er årsaken til at delen var feil, fremkommer det imidlertid at Schmiedmann har samtykket til retur (samtykke eller ei, dersom varen er kjøpt over nett og trådstarter er forbruker, gjelder uansett angrerettloven). Det rettferdiggjør dog ikke at de trenerer saken, unnlater å svare og blokkerer kunden - noe som dessverre virker å ha vært representativt for Schmiedmann de siste ti årene.

 

Er en stund siden jeg har handlet deler til BMW, så googlet litt om de. Dessverre var det dette jeg også fant ut av, men siden de var veldig hyggelige da jeg tok kontakt med de, og også har vært fornøyd med de tidligere, valgte jeg de - skulle jeg jo ikke gjort ;)

 

On 8/9/2018 at 12:13 PM, Fredrik 90 said:

Det er fort gjort å bestille feil vare, ikke alltid BMW deler er like oversiktelige. Gjorde nettopp det samme selv da jeg skulle bestille en kaliper. Delebilet viste en høyre kaliper og da tok jegbdet forgitt at det var en høyre kaliper. Hadde jeg lest teksten så hadde jg sett at det var feil. 

Dette har dog ikke noe med Schmiedman å gjøre, bare sier at det er fort gjort å bestille feil også. 

 

On 8/9/2018 at 1:06 PM, Rune-K said:

Det med høyre og venstre var nok den største enkeltgrunnen til retur av varer da jeg jobbet som bilopphøgger. Spesielt lykter og speil var det mange kunder som misforsto. Det hjalp som regel og spesifisere førerside eller passasjersiden, mange kunder fikk seg en overaskelse da. 

Hva som har skjedd i dette tilfellet vet jeg ikke, dette er bare generelle betraktninger.

 

Det første de ba om var reg nr, så dette har jeg rene ark på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...