Gå til innhold

BMW E39 M5 Motorlampe og stoppet etter forbikjøring.


Erlend HF
 Share

Anbefalte innlegg

Hei kjøpte meg en E39 M5 i går å på tur hjem fikk jeg plutselig motorlampe. merket ikke noe på bilen og tenkte at dette er en bagatell. Kjørte et godt stykke ca 8 mil med lampa på å plutselig blir bilen helt slapp akkurat som nødmodus. Så skulle jeg kjøre forbi en bil så gira ned til 3 å full gass etter jeg passerte bilen var det ikke noe gassrespons, bilen stoppet opp. prøvde og starte opp bilen igjen da starta den og stoppa med en gang prøvde en gang til å nei ingen liv helt død går bare å kinner. Tenkte og ta diagnose ettersom jeg fant ut at bensinpumpa går jo ikke. Tar diagnose og får ikke kontakt med ecu. Tar diagnose av ABS bare for å se å der  får jeg kontakt og 1 feilkode som sier at can-bus ikke kommuniserer med ecu. Altså ecu er død. Noen som har gode råd og bra koblingskjema på ecu?  All hjelp settes pris på :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper det heller er ABS som har smeltede loddinger. Da mister den ofte kontakt med ECU. Du skriver ikke hvilken årgang bilen din er.?

ABS sitter nære eksos manifold og loddinger smelter noen ganger pga varme fra eksos.

Endret av MrBrum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en sykdom på E39 etter 09/98. På de tidligere modellene satt ABS hjernen bak hanskerommet. Da var det ikke noe problem.

Når denne feilen oppstår oppfører systemet seg litt ulogisk...avhengig av hvilke loddinger som er ødelagte. Can-Bus kommunikasjonen mellom hjerne på bilen (DME på BMW språket) og diagnose kontakten går gjennom ABS enheten.  Det er typisk at diagnose ikke får kontakt når denne feilen er der.

 

Så jeg tror du enten må bytte ABS enheten eller reparere den du har. Det er firmaer som tar på seg reparasjon av disse ABS enhetene. Jeg tror andre her inne kan hjelpe til med å linke til/anbefale slike. ;-)

Endret av MrBrum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et spørsmål i samme slengen her, tiden er inne for og overhale vanos etter som det er litt ulyd ikke mye men nokk til at jeg irriterer meg over det. Det tikker litt men jeg har ikke noe feilmelding fra vanos solenoid så da er spørsmålet om det som gjør at det tikker er det vanos gearbox på bilde nr 2?  sikkert mange her som kan svare på dette :)  27679.jpg?Category=1&Name=27679&Width=972&Height=0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...