Gå til innhold

.


Stilars
 Share

Anbefalte innlegg

Hva slags dimensjon kjører dere med samme bil om vinteren? Har 225/50-17 som fulgte med bilen, men dekkene er 7 år gamle og felgene faktisk full av rust. Tenker derfor å bruke 19" jeg har på sommer nå. Dimensjonen jeg har nå er 245/45-19. Blir dette for bredt? Bor i nordnorge med veldig varierende føre 😛 

Hadde 245/45-18 på Audien jeg hadde, å var ikke noe plaget der.. Men det var dog med Quattro 🙄

509D3E15-C2A2-4F0D-B440-5E70DB1B7029.jpeg

Endret av Stilars
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører 245/45/18 og det fungerer fint det. Kjører i Oslo med ganske varierende vær, så vet ikke hvor godt sammenligningsgrunnlag det er. Bakhjulstrekk er bakhjulstrekk (på godt og vondt), så tenker at vinterdekk av god kvalitet påvirker vinteregenskapene i større grad enn de 20 ekstra mm med gummi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører 245/40 (eller 45? Usikker i farta) 18 på E61e min, veldig ålreit med litt gummi! I fjor hadde jeg 285/30-20 bak og 235/30-20 (tror jeg) foran, det ble altfor svært! Bak subba hjula akkurat ikke men de ble helt slitt på innsida av hjula :P Så endte med å selge hjula og kjøpe noe smalere, disse er helt ok. Men vet ikke hvordan det er på F11 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kjennern skrev:

GS Split med 245/45-18 på vinter. Helt Ok felger jeg ikke er spesielt redd for.

Sommer er likt som deg med 245/40-19.

Utfordringen med GS felger er klarlakken som løsner veldig ofte. Men fine felger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutes ago, arildopc said:

Utfordringen med GS felger er klarlakken som løsner veldig ofte. Men fine felger

Ikke opplevd dette på min GS Split, kjørt i salt å snø i 3 vintre.. Men ellers enig ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kjennern skrev:

Ikke opplevd dette på min GS Split, kjørt i salt å snø i 3 vintre.. Men ellers enig ja :)

Finnes alltid unntak og du er heldig. Har hatt 2 sett (GS splitt og IFG4) som det har skjedd med tidligere og hørt om flere andre med det samme. Men som sagt kan være heldig😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GS split ser ut som noen veldig kledende felger 🤔 Ser også gs kjører på med 245/45-?? på felgpakkene de selger. Dette, og det dere sier av erfaring, må jo bety at 245 er innafor på vinterføre! Tror det blir bestilt 245/40-19" Hakka 8 snart :) 

Neste problem da blir å finne nye sommerfelger til neste sesong! Har et par alternativer, men er åpen for innspill!

- GS Split

- Rohana RC7

- JR20

- JR21.

 

Må ærlig talt si at Rohana RC7 eller JR20 frister mest. Har lyst på bronze/kobber farget felger også...🤔 Hva anbefales av dimensjon, bredde på felg samt ET?

32B4C7F2-B5E1-41EB-B310-58F052CBAE68.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...