Gå til innhold

21" Dekkdimensjoner og Xdrive


Hpi
 Share

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, awt skrev:

Hos Bavaria betyr ikke felgbredde noe, da de forholder seg til originale felger og dimensjoner.

Nei, men det er kanskje lurt å nevne dette til forums medlemmer når du forteller dem om 0% rulleomkrets

Uansett, du må gjerne montere og selge hva du vil til biler med xDrive, det er ikke jeg som risikerer å bli ansvarlig for ødelagte fordelingskasser.

Dette blir bare for dumt å svare på, beklager.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bavaria-mannen svarte også på diskusjonen dere har ang. lik dekkbredde på ulik felgbredde i innlegget @awt linket til (les: dette og alle de andre spørsmålene ble stilt mhp. F3x 18” og 19” med 8” felg framme og 8,5” bak):

«Ved spørsmål om jeg kunne hatt lik dekkdimensjon foran og bak på 19” felger med bredde 8”+8,5” for å unngå RFT, fikk jeg til svar at jeg måtte ha 4 like felger. Han kunne ikke si at dekket strakk seg nok til å endre omkretsen, men formelt sett måtte en ha lik felgbredde foran og bak ved lik dekkdimensjon når det gjaldt garantien.» 

Til info kjører jeg nå på Vredestein Ultrac Vorti ikke-stjernemerkede-ikke-runflat-dekk i originale dimensjoner 225/40-19 framme og 255/35-19 bak på 8+8,5” felg, og det funker fint, men de virker som at Vredestein tar denne problemstillingen på alvor i og med at de utsteder et typegodkjenningssertifikat med dekkene i gitt dimensjon som sier at de kan brukes på den spesifikke bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...