Gå til innhold

Multi trøbbel


Stormblast
 Share

Anbefalte innlegg

Hei alle samme.

Jeg vil prøve å forklare en lang historie kort. Jeg har en bmw e46 325i som i fjor høst fikk en vannlekasje i en dårlig limt frontrute. Etter ca en uke begynnte alarmen å gå helt av seg selv og diverse andre komponenter fungerte ikke, som f.eks sentrallåsen. Setter den på et verksted der de får fikset alt utenom sentrallåsen.( de tørker det som har vært i kontakt med vann) De sier også at det er ikke sikkert at den reprasjonen vil holde siden det har vært vann på x antall komponeter og det kan jeg skjønne....(høres også en svak tikkelyd inne i dasjbordet på råe eller reinværsdager) Ingen startproblemer må nevnes.

Det går frem til midten av juli og bilen stopper brått under kjøring. Får time på samme sted som tok av seg vannskaden. Jeg forklarer problemet og historiken med vannskaden. De ringer til meg etter at de har tatt diagnose på bilen og sier det bare har gått en kamakselsensor ved innsuget. Jeg blir veldig i tvil på at det kan være den som er problemet(verksteder er veldig flinke til å bare bytte ting som de har fått feilmelding på som ikke er enn del av problemet). Har mye dårlig erfaring med dette. Kan en kamakselsensor være nok? Et annet verksted jeg kontaktet sa at bilen ville mest sannsynelig gå i nødmodus, men ikke dø helt ut. Noen meninger her?

De bytter sensoren litt mot min vilje, men siden det var BARE var den de hadde fått opp som feil tenkte jeg at det ikke var noen annen mulighet. Verkstedet blir stille i et par dager og jeg bestemmer meg for å dra ned ditt for å høre om status på bilen. Da sier de at det hjalp ikke noe med å bytte sensoren og at problemet ikke var løst. De sier også i ettertid at de ikke fikk kontakt med styreenheten til motoren under diagnoesen noe jeg mener de skulle fortalt i første omgang før de nevnte sensoren. Der begynner lygingen allerede😣

Det store spørsmålet er nå. Har noen en mening om hva det kan være? Jeg tenker siden det som styrer alarmen har hatt vannskade kan det da være startsperre? De får ikke kontakt med styreenheten til motor, er det en del av startsperre og for at ikke folk med vanlig diagnoseutstyr skal kunne gå inn å kode om bilen? Jeg vet ikke, men håper på noen gode svar evt løsning/tidligere erfaringer.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...