Gå til innhold

Vanskelig valg.


Awleh
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg driver å skal kjøpe min første BMW 5-serie.

Jeg har lett på finn i et par måneder nå, og har blant annet satt comfort seter som et krav. Ellers ønsket jeg mest mulig bil for pengene. 

 

Jeg har 2 biler som jeg har vært veldig usikker mellom:

Denne: 525 - 2013 - 91 000km
og denne: 520 - 2012 - 46 000km

 

Syns dette var et sykt vanskelig valg. Jeg syns 520n er penere og se på, den har gådd bare halvparten, men den mangler også en del utstyr som 525en har i tillegg til ekstra effekt.
Kan også nevne at jeg har fått prisavslag på 520 for å ettermontere DAB på den.

 

Kan dere komme med noen gode råd? Jeg hadde egentlig tenkt å dra for å hente 520n på onsdag nå, men nå ble jeg jammen usikker om jeg skal gå for 525 isteden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

525 har jo bedre garanti noe jeg synes teller en del. Dette sammen med mer motor og bittelitt mer utstyr + xdrive gjør at jeg tror den er det beste kjøpet.  

520n har veldig lav km. Så hvis du kjører mye ville jeg sett på det som en fordel og kanskje valgt den. I hvertfall om servicehistorikk er riktig slik at du kan tegne maskinskadeforsikring å få sove godt om natta.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, laffe skrev:

525 har jo bedre garanti noe jeg synes teller en del. Dette sammen med mer motor og bittelitt mer utstyr + xdrive gjør at jeg tror den er det beste kjøpet.  

520n har veldig lav km. Så hvis du kjører mye ville jeg sett på det som en fordel og kanskje valgt den. I hvertfall om servicehistorikk er riktig slik at du kan tegne maskinskadeforsikring å få sove godt om natta.

 

Hei :)
Det er nettopp den km standen som gjør dette valget så sykt vanskelig. Hadde km standen vært mer lik hadde jeg egentlig ikke vært i tvil om at jeg skulle gå for 525en, selv om at jeg syns 520 er penere å se på uten kromlister og beige interiør.

 

Jeg bor i sentrum, og kjører nok ikke mer en ca. 10 000 i året. Så det er forsåvidt ingen krise det at den har gådd 90 000km. Men alikavell så er det jo dobbelt så mye som den andre. Kan nevne at 520n har full service historikk og 1 eier, og virker å være meget godt ivaretatt av en voksen mann.

Jeg har eeegentlig bestemt meg for 520, men ble så usikker da jeg er redd jeg kommer til å savne en del av utstyret.
Lurer litt på hvor dårlig standard lydsystem egentlig er...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...