Gå til innhold

bygge om bmw e60


david1962
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Uen å kjenne noe særlig til E60, vil jeg tro at eneste måten du får dette til på er å få med deg hele donorbilen. Og flytter alt over fra den. Lønner det seg i det hele tatt å bygge om i forhold til å kjøpe en 535. Du trenger mye mer enn motoren, det skal være sikkert. Har du hele donorbilen bør det nok gå an å få bilen godkjent ombygd. Spørs og hvor mye eller rettere sagt lite tillatt totalvekt og nyttelasten etter ombyggingen du har på 520D i forhold til 535D.

Hilsen Eirik.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Eirik seier so bør du absolutt få med heile delebilen. Du må i alle fall ha motor (sjølvsagt), eksosanlegg og bremsar, men eg blir ikkje overraska om du også må ha heile drivlinja samt komplett understell (demparar, fjører, nav, bærebruer osv) med mindre du kan dokumentera at 520d og 535d deler komponentar. Det tvilar eg eigentleg på at dei gjer, men skal ikkje vera påstandig akkurat her. Tenker at det stort sett vil vera karosserideler og elektronikk/ekstrautstyr er det som er likt. I tillegg vil mykje stå på vekt angåande godkjenning sidan 535d har ein rekkeseksar med 3 (?) turboar og 520d kun er ein firar med enkel turbo.

 

Kort sagt: Ikkje begynn på denne jobben kun med motoren frå 535d'en. Då vil du fort oppdaga at du manglar alvorleg mange deler, dessverre :neutral:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen peil på ombygging men mange andre før deg har stilt slike spørsmål. Felles for alle sammen er at vi vel aldri ser at dette ender med suksess. Mye mer jobb, mangler ting, får ikke godkjent. Jeg vil ikke dømme prosjektet ditt nord og ned, men du har statistikken i mot deg. Kjøp heller en 535. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...