Gå til innhold

Webasto 09 mod e61


k.p
 Share

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

Ok, webastoen tenner og fyrer igang. Underveis i oppstartsprosessen viser inpa flammevaktfase 2. Etter noen sekunder i denne fasen stopper webastoen, går over i full kjølemodus og går tilbake til standby mode. Når den stoppet denne gang viser inpa programmet 78 grader på kjølevæsken.

Kjølevæsken er ikke varm i det hele tatt når jeg kjenner på slangene.

Noen teori på hva som skjer i flammevakt fase 2 ?

Endret av k.p
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kald motor. Webastoen har ikke vært lenge igang. Stopper etter veldig kort tid. Kjølevæsketemp som inpa viser kan ikke stemme, fordi noen ganger viser det 140 grader og Hvis jeg prøver 6 timer etterpå stopper webastoen på 70 grader. Men stopper bestandig i flammevaktfase 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd igjen nå. Helt kald motor. Webastoen stopper i flammevakt fase 2. Denne gang Stoppet den på 78 grader. Men vannet er ikke 78 grader, tok av sirkulasjonspumpen og kan kjenne på vannet med handa. Det er kaldt. 

Pumpen fungerer,har tatt den av og testet den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du demontere webasto så vil sannsynligvis de 3 skruene som holder Webasto fast i bilen, de som står i braketten, knekke. Da har du et lite problem. Jeg måtte til et motorverksted for å få det fikset. Ca 1300,- for den jobben. Så trenger du nye pakninger, og da kan det være greit å skifte glødeplugg eller brennkammer også kanskje vifta til friskluft. Ca 3-4k i deler.

Jeg var heldig og fikk tak i ny hjerne fra en krasjet bil for 800kr og var svært heldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt ut og delt webastoen. Di 3 skruene som holder braketten på selve webastoen knakk som du sa. Fastgrodd stål i aluminium er vel sjelden bra. I tillegg knakk en 4 mm torx skrue 😕

Selve brennern er veldig svidd, litt sprukket og litt deformert. Noe som ser ut som stålull inni er helt svidd bort nesten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...