Gå til innhold

BMW X6 Webasto


Jsr2000
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har en 2010 BMW X6 hvor jeg ikke får noe liv i Webastoen. Har hatt bilen på merkeverksted og de sier den må byttes. Det koster en del.

Ser man får kjøpr brukte på f.eks ebay, noen som har erfaring med det? Vil det i så fall bare være å bytte den, eller må det kodes inn i bilen software osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener at de bare kan skiftes rett ut, men om den du setter inn har noen feilkoder i seg så virker det ikke uansett.

Sånn ellers på side linjen, så kan du nok bare reparere den du har på bilen. Webasto er enkle greier og ikke så veldig dyrt, om man handler på feks eBay.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Otis skrev:

Mener at de bare kan skiftes rett ut, men om den du setter inn har noen feilkoder i seg så virker det ikke uansett.

Sånn ellers på side linjen, så kan du nok bare reparere den du har på bilen. Webasto er enkle greier og ikke så veldig dyrt, om man handler på feks eBay.

Bilverkstedet sa det ikke var mulig å reparerer den. Regner med den sikkert kan repareres hvis man vet hva som er feil og man får tak i reservedeler.

Om den nye har feilkoder så kan vel disse i så fall bare slettes og da virker alt fint igjen?

 

Endret av Jsr2000
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bil har desverre ikke fjernkontroll for å starte webastoen. BMW verkstedet jeg bruker sier det ikke går an å ettermontere det. Var også i kontakt med Webasto, de sier at slikt tilleggsutstyr må kjøpes av BMW forhandler. Er det kanskje noe her som vet om en løsning?

Endret av Jsr2000
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant faktisk retrofit for dette på realoem med partnummer.

På GSbildeler søkte jeg opp prisene.

3612kr for mottaker og  5631,86kr for fjernkontrollen.

Blir jo forholdsvis kostbart. Noen her som har utført noe slik på en BMW?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...