Gå til innhold

Tilbakekalling BMW M550d og 750d


quandt1960
 Share

Anbefalte innlegg

BMW har tilbakekalt M550d samt 750d produsert i perioden 070/2013 - 02/2017 grunnet at de påstår at det ved et uhell er blitt flashet feil software til ECU med feil programvare for avgass/EGR systemet. Du kan sjekke med VIN om din bil er betruffet her: https://www.bmw.de/de/topics/service-zubehoer/50d_rueckruf.html#/bookmark=aHR0cHM6Ly9ibXdpbnRlcmFjdGl2ZS5kZS92aW5kaWVzZWwv 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som fikk meg til å lure litt er om dette er del av "Diesel-gate" og BMW sin måte å komme seg litt ut av det. Håper det ikke er det. Har vanskelig for å tro at noen på fabrikken har flashet feil software på ECU, logistisk sett skal det ikke være mulig med BMW sitt kvalitetsregime på fabrikkene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 20.8.2018 at 10.34, quandt1960 skrev:

Det som fikk meg til å lure litt er om dette er del av "Diesel-gate" og BMW sin måte å komme seg litt ut av det. Håper det ikke er det. Har vanskelig for å tro at noen på fabrikken har flashet feil software på ECU, logistisk sett skal det ikke være mulig med BMW sitt kvalitetsregime på fabrikkene

Ja jeg tenkte jo samme tanken selv, og prøvde selvsagt få kundebehandler og garantiansvarlige til å fortelle litt mer. Men de holder fast ved at det kun dreier seg om mer effektiv/nøyaktig bruk av måledata fra sensorene i avgass-systemet.   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 20.8.2018 at 10.34, quandt1960 skrev:

Det som fikk meg til å lure litt er om dette er del av "Diesel-gate" og BMW sin måte å komme seg litt ut av det. Håper det ikke er det. Har vanskelig for å tro at noen på fabrikken har flashet feil software på ECU, logistisk sett skal det ikke være mulig med BMW sitt kvalitetsregime på fabrikkene

Langt ifra. Når VW ble avslørt måtte alle gjennom testen. Gjett hvem som kom seg best ut av testen.

Selvom BMW har verdier langt over hva fabrikanten sier, så er verdiene fortsatt innafor loven.

 

https://www.side3.no/motor/bare-ett-bilmerke-klarte-diesel-eksamen-4360339

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg leser nå på AutoMotorundSport er at svært mange ledende ingeniører og ledere hos blant annet Audi sitter i varetekt. Nå for noen uker siden viser det seg at Audi har kommet med en pressemelding som er nesten dønn lik BMW sin. At det skjedde en feil ved opplasting av software til ECU på fabrikken på alle A6 og A7 TDI. En graverende feil som Audi sier selv. 

Stoler på ingen lengre, trist om BMW har gått samme vei. Tilsynelatende gjør de det greit på de fleste tester, merk jeg skriver de fleste men ikke alle. 

Endret av quandt1960
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 27.8.2018 at 15.43, quandt1960 skrev:

Det jeg leser nå på AutoMotorundSport er at svært mange ledende ingeniører og ledere hos blant annet Audi sitter i varetekt. Nå for noen uker siden viser det seg at Audi har kommet med en pressemelding som er nesten dønn lik BMW sin. At det skjedde en feil ved opplasting av software til ECU på fabrikken på alle A6 og A7 TDI. En graverende feil som Audi sier selv. 

Stoler på ingen lengre, trist om BMW har gått samme vei. Tilsynelatende gjør de det greit på de fleste tester, merk jeg skriver de fleste men ikke alle. 

Hadde BMW gått samme vei så hadde de blitt tatt for lengst. Trenger ikke å være rakettforsker for å skjønne det. Alle har gått gjennom testen. Dieselgate har pågått siden september 2015, litt etter B motorene kom ut og det har ikke vært innkalling eller aksjon på B-motorene før starten av 2017. Da kom bytte av EGR, EGR kjøler og software oppdatering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...