Gå til innhold

F31 316i Safirsort | BIlder


Frode D
 Share

Anbefalte innlegg

12 timer siden, Frode D skrev:

Den er kjøpt her. Den smatt greit på plass når jeg monterte den så syns passformen er bra. Denne var lettere å få på enn den som samboeren min har.

Var billig da.. eller det den originale som er unødvendig dyr? hehe. Ser de skriver at man bør ta av fangeren, men det gikk også problemfritt? Spørs om det ikke blir en slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, StigJ skrev:

Og jeg som ikke skulle gjøre mer enn å montere hengerfeste på F30en min... Jaja, takk for den :lol:

Hehe, det koster ikke så mye då, heldigvis :)

1 time siden, Walkabout skrev:

Ble meget bra med den diffuseren, den gjør seg! Regner med refleksene bak ryker også? :) 

Takk! Jepp, de blir lakkert når jeg lakkerer diffuseren matt eller halvblank sort. :) plasten virket veldig fersk så tenkte å vente litt.

21 minutter siden, Geir Anders skrev:

Var billig da.. eller det den originale som er unødvendig dyr? hehe. Ser de skriver at man bør ta av fangeren, men det gikk også problemfritt? Spørs om det ikke blir en slik.

Ja, den var billig. Men den er myk og fin, så er relativt greit å få den på plass. Jeg begynte på venstre side og det eneste vanskelige stedet var å få den over profilen der refleksen starter på høyre side. Men det var ikke et problem. Sitter veldig fint når den kom på plass.

Ikke noe behov å fjerne fangeren, siden du kommer greit til på baksiden hvis du trenger å holde imot. Men ta av refleksene, det gjør det mye lettere når du skal montere den nye. Refleksene trykker du ut på midten fra baksiden og vipper ut en av sidene etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, sveigis skrev:

Det ble noe ganske annet med den eksosen ja .

En frekk bakende må ha frekk eksos .:).

Gøy å følge med på trådene dine Frode .

Ja, det ble en helt annen hekk :) Nå mangler bare LCI-baklykter og en liten flipp på spoileren.

Takk, setter pris på det. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiden er inne for å gå over lakken på bilen. Tenkte å prøve noe nytt denne gangen siden jeg ikke var fornøyd med rupes sin blåe pad.

Grovpolering: Rupes blå ull + Scholl S2 Black. 

Finpolering: Scholl orange + Carpro Essence.

 

Dette fungerte veldig bra og var veldig lett å jobbe med, samt støvet lite. 

Bilen har heldigvis ikke de store merkene, men gjennomgående swirls og vaskemerker.

DSC_0181.thumb.jpg.f445bddfb0f839697ae12b133b56fb56.jpg

50/50 med S2.

DSC_0182.thumb.jpg.d43dcc4d8e4c570a87d8445cc37dea57.jpg

Typisk "ball-traff-bilen"-merke.

DSC_0184.thumb.jpg.a584eec9e4565473b353748fa561da2a.jpg

Borte vekk.DSC_0186.thumb.jpg.98286312181bcfae4bc12b9a58ea7718.jpg

Etter å ha gått over med Essence måtte jeg bare se på bilen. Jeg tror ikke jeg har fått en bil så blank før. Og coating er ikke lagt på enda...

DSC_0188.thumb.jpg.9b5683e316b31df3b048386974c36d45.jpgDSC_0187.thumb.jpg.9910285cc46a1fac96ac74aaf7662c2b.jpgDSC_0190.thumb.jpg.26e529b66521ae7a2d76d68321febdd3.jpgDSC_0191.thumb.jpg.468694e3f4c8c67628e81261031fe9af.jpg

 

I morgen skal jeg gå over med Eraser og to lag med UK 3.0 coating. Så blir det et lag med Reload fredag morgen. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, E.H.D skrev:

Ser blank og fint ut, men er det vits i å legge Reload på rett etter coating?

Det er for å unngå at det skal komme vannmerker hvis coatingen ikke er herdet skikkelig. Om det er vits, det vet jeg ikke, men har lest at det kan være lurt hvis man skal bruke bilen innenfor 24t etter at coatingen er lagt. Jeg har bare gjort det for å være sikker. Går ikke lange tiden med det uansett :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, danskiii skrev:

Blankt! Damn! Hvor lang tid brukte du på gå over bilen for dette? :D

Brukte vel rundt 6-7 timer første dagen og 5 timer i dag. Men nå skal det sies at jeg er ikke helt i form så det går litt lenger tid. 

Går vel store deler av dagen imorgen også, siden det tar ca 2,5t per lag med coating.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Frode D skrev:

Brukte vel rundt 6-7 timer første dagen og 5 timer i dag. Men nå skal det sies at jeg er ikke helt i form så det går litt lenger tid. 

Går vel store deler av dagen imorgen også, siden det tar ca 2,5t per lag med coating.

Hmm.. Om en skulle vurdert å investere i maskin selv også.. E36n min er virkelig sliten i lakken selv om den er omlakkert.

Uansett, bra jobba! Utrolig glans!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser meget bra ut dette her Frode. Regner med 11-12 timers tidsbruk er utenom vask, tørk og forberedelser. Hvis ikke så er det jo ikke mye tidsforbruk for 2-stegs. Skal ha inn en Estorilblå F22 for 3-stegs første helgen i oktober. Denne blir spennende å eksperimentere med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Marius2002 skrev:

Du har for mye fritid ser jeg på timebruken :D Dette ble iallefall skikkelig bra :)

 

Jobber rotasjon, så da blir det tid til det. Har utsatt det lenge nok nå. Takk :) 

10 timer siden, danskiii skrev:

Hmm.. Om en skulle vurdert å investere i maskin selv også.. E36n min er virkelig sliten i lakken selv om den er omlakkert.

Uansett, bra jobba! Utrolig glans!

Ja, det er ikke dumt å ha en maskin. Hovedgrunnen til at jeg liker å polere og forsegle bilene er at det blir så sinnsykt mye enklere å vaske etterpå. :)  man får jo mye fine startpakker, og de er mer enn god nok til å lære seg å polere med. 

Takk!

1 time siden, StigJ skrev:

Ser meget bra ut dette her Frode. Regner med 11-12 timers tidsbruk er utenom vask, tørk og forberedelser. Hvis ikke så er det jo ikke mye tidsforbruk for 2-stegs. Skal ha inn en Estorilblå F22 for 3-stegs første helgen i oktober. Denne blir spennende å eksperimentere med.

Takk!

Ja, dette er rene poleringstimer. Pleier å vaske dagen før, sånn at mest mulig vann er bort før polering. Utrolig hvor mye vann som lurer seg inn bak lykter og lister... Fordelen derimot er at det er lite man trenger å teipe på moderne biler.

3-stegs ja, det må jo bli bra :D jeg har ikke ork til å ta andre sine biler (men det er kanskje fordi dette er 4. bilen siden juni jeg gjør det samme med).

-

En annen ting jeg må skryte av er Quick Jack. Er utrolig fornøyd med denne til mitt bruk. Veldig kjekk ved polering, bremsebytte, eksos og hjulskift. Den beste investeringen jeg har gjort i år :D

Endret av Frode D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...