Gå til innhold

3 serie diesel


Frode S
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er ny her og ønsker råd tips om valg av bil / motor type. Jeg  ønsker og vurderer kjøp av BMW 3 serie, 2008-2011 model diesel. I prisklssse 100-130 000 Hvilken motortype er den mest driftssikre bla? Råd og tips mottas med takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje ikke alltid at man får 6-syl til den prisen kombinert med LCI-utgaven. Du har 2-liter 4-syl dieselen som har vært kjent for registerkjedeproblemer, men det gjelder for det meste N47D20A, går du for N47D20C er du mer trygg om bilen ellers er velholdt og servicer fulgt. Men det er en bruktbil og man vet aldri. Jeg hadde derimot ikke sett på N47D20C som en dealbreaker om jeg fant en fin LCI med det utstyret jeg ønsker innenfor budsjett. :) Dette gjelder 316d-320d, større har 6-syl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Marius2002 skrev:

Det er kanskje ikke alltid at man får 6-syl til den prisen kombinert med LCI-utgaven. Du har 2-liter 4-syl dieselen som har vært kjent for registerkjedeproblemer, men det gjelder for det meste N47D20A, går du for N47D20C er du mer trygg om bilen ellers er velholdt og servicer fulgt. Men det er en bruktbil og man vet aldri. Jeg hadde derimot ikke sett på N47D20C som en dealbreaker om jeg fant en fin LCI med det utstyret jeg ønsker innenfor budsjett. :) Dette gjelder 316d-320d, større har 6-syl.

Det kan godt være at N47D20C er mindre kjent for registerkjede problemer, men om du handler denne motoren så vær obs på at muligheten kan være tilstedet. Om det er mangel på vedlikehold eller ikke har jeg ingen formening om.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Frode S skrev:

Takk, ser det er mindre utvalg og en del dyrere. Hvordan minsker jeg mulighet for kjøp av en register problem motor i 318-20 ? At dette er skiftet eller gjort forbedring på service? 


Utbedret, byttet eller sjekket. Samt ellers vedlikeholdt og fulgt service :) 
 

19 minutter siden, kalinkamaen skrev:

Det kan godt være at N47D20C er mindre kjent for registerkjede problemer, men om du handler denne motoren så vær obs på at muligheten kan være tilstedet. Om det er mangel på vedlikehold eller ikke har jeg ingen formening om.

-film-

 

Selvfølgelig, noe annet har jeg heller ikke påstått :) Muligheten er tilstede, det har hendt på F10 520d også så det er ikke bare E9x. Det har til og med hent de som har vært inne og fått fikset. Men sjansene er derimot mye mindre om motoren er passet på og vært sjekket.

6-syl er alltid å foretrekke, uansett, men det er til syvende og sist snakk om pris og budsjett :)
Derfor synes jeg det blir feil å svartmale alle 4-syl diesel som egentlig er de eneste han får tak i innenfor budjsett om han skal ha LCI med nogen lunde grei km-stand, kan man heller rettlede trådstarter på hva han skal se etter.



 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke fått med meg pris budsjettet ser jeg, men ja om man foretrekker LCI og utstyr over motor så bør en nok gå får en 4-syl bil i dette tilfellet. (318d, 320d)

BMW 4-syl er forøvrig ikke noe å svartmale, fortsatt kjekkere enn mye av det andre man finner på markedet, kjøregleden vil fortsatt være der:

Endret av BMWlog
La inn 2. avsnitt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...