Gå til innhold

Rense DPF eller sette på downpipe uten DPF


dollar62
 Share

Anbefalte innlegg

6 hours ago, Motorhavaristen said:

På ca. den km standen begynte min også å gi feilkoder. 

Prøvde det meste - endte med downpipe. Ville absolutt prøvd en DPF-rens hvor du sprayer direkte inn i filteret først.

Hørte at å fjerne innmat gav uheldig resonans. Nå er den litt grovere i målet, men ingen sjenerende lyd. Den ble tunet samtidig, og jeg er veldig fornøyd med resultatet

Betalte ca 2600 for downpipe og 5700 for installasjon og programmering. Altså mye billigere enn original DPF, og nå har jeg en sprekere bil. Tok en ordentlig runde for å se på hva ulike tuningselskap tilbød, det var innlysende at ingen av dem selv laget mappingene som de solgte. De kjøper maps av kilder de selv stoler på av forskjellige grunner, men det er ikke spesielt transparent for kunden hva forskjellene ligger i.

 

hvor kjøpte du? og hvor gjorde du det andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte selve røret på eBay, men ser at det selges til samme pris av en leverandør som har blitt linket til utallige ganger på forumet. Arbeidet var det et firma som da het Hordaland Chiptuning som tok. Tror det er litt under normal pris, men det er mange leverandører, så er lov å prute. Enkelt arbeid, men utstyret deres kan koste litt. 

Og ja, det lukter båtmotor, men jeg er ganske glad i båtmotorer, så det går helt greit. Heldigvis sitter jo du inni og trekker inn frisk luft forfra, så det er evt. andres problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, stoltbmwelsker skrev:

Er ikke helt enig, lukter jo ikke ille. Ryker litt noen ganger om tuningen er riktig satt opp. Er mange biler som går pp veien uten levert dpf, blant annet e90 2005 osv. 

Men igjen disse har vell en katalysator? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...