Gå til innhold

Oppgradere stereo fra standard til hifi S676A


Anbefalte innlegg

Jeg har oppdatert lyden i min E61 2009 modell fra standard anlegg til S676A HiFi speaker system med forsterker. Jeg har montert forsterkeren og kablet etter koblingsskjema fra newtis.info. 

Det eneste som gjenstår er å kode dette inn i systemet, og her er jeg litt usikker. 

VO, skal 676 legges inn i CAS og LMA? 

Hvilke moduler må endres i systemet etter vo er lagt inn? Ser på nettet at disse modulene skal kodes: CHOST, CAPPL, CGATE, CAUDI and CTUNE. Er det riktig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg lest inn 676 til vo og kodet modulene i denne rekkefølgen: CAPPL, CAUDI, CGATE, CHOST og CTUNE. Jeg ser at endringene er registrert i ncsexpert, og kodingen skal være i orden. 

Det er lyd fra forsterkeren på venstre side men ikke noe lyd fra venstre subb. Jeg har sjekket kablene og subben som skal være i orden. 

Er det noe jeg har oversett i kodingen eller er det en finurlig innstilling i systemet jeg har oversett? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har målt signalene ut fra forsterkeren og kommet fram til at Høyre utgang er fri for signal, om det er på grunn av koding, innstillinger som må justeres eller at utgangen er ødelagt er jeg usikker på. Det jeg gjør som en nødløsning til jeg har fått testet litt mer er å koble sammen utgangene fra forsterkeren slik at det blir lyd i begge sidene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville forsøkt å kode på nytt, har opplevd at koding ikke virker på første forsøk.

Ellers er det kanskje defekt forsterker? Og sånn ellers skulle du bare godt for 677 eller 752 med det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På denne forsterker går det ikke å koble begge subbene sammen. Forsterkeren ble utrolig varm, og kuttet etter en liten test. Jeg skal se litt mer på dette senere, men jeg mistenker at forsterkeren er gåen. 

Du foreslår 677 eller 752 hvis jeg må bytte forsterker, hva er forskjell på disse, og hvilken krever minst i form av kabling? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...