Gå til innhold

danskiii's E36 328i. Solgt


danskiii
 Share

Anbefalte innlegg

5 timer siden, ///M-ini95 skrev:

Se der ja! :D Ghetto-Garage metoden funka :P Har brukt den metoden flere ganger, sist på en A4 Avant. Men der viste det seg å være ledningsbrudd, så krysser fingre på at det er bare en sliten sensor i ditt tilfelle :)

 

Men slutta alle dine å funke når dette skjedde med deg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, danskiii skrev:

Men slutta alle dine å funke når dette skjedde med deg? 

Har heldigvis aldri opplevd dette på egen bil, men fiksa andre sine. Den Audin jeg nevnte, der kom det et "bip" når man tok i revers, men p-sensorene lagde så ingen lyd hvis man nærmet seg noe. 

Samme på en Mercedes W212. Et bip når man satte i revers, men null lyd fra sensorene når man nærma seg vegg f.eks.

I begge disse tilfellene fungerte 3 av 4 sensorer. Byttet sensor på merca og loddet sammen ledningsbruddet på A4n, og vips funka systemet slik det skulle.  

Så lenge bilen har en modul hvor sensorene styres ifra, vil alle sensorene bli koblet ut om en sensor har feil. Har ebay p-sensor system på en Primera jeg bruker hvor en sensor har dæva, men systemet fungerer fortsatt. Så lenge sensorene får strøm, så vil de funke. Dette er dog et primitivt system uten noen form for styringsenhet. 

Blei litt langt kanskje :P men håper det var  nyttig

 

Endret av ///M-ini95
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, ///M-ini95 skrev:

Har heldigvis aldri opplevd dette på egen bil, men fiksa andre sine. Den Audin jeg nevnte, der kom det et "bip" når man tok i revers, men p-sensorene lagde så ingen lyd hvis man nærmet seg noe. 

Samme på en Mercedes W212. Et bip når man satte i revers, men null lyd fra sensorene når man nærma seg vegg f.eks.

I begge disse tilfellene fungerte 3 av 4 sensorer. Byttet sensor på merca og loddet sammen ledningsbruddet på A4n, og vips funka systemet slik det skulle.  

Så lenge bilen har en modul hvor sensorene styres ifra, vil alle sensorene bli koblet ut om en sensor har feil. Har ebay p-sensor system på en Primera jeg bruker hvor en sensor har dæva, men systemet fungerer fortsatt. Så lenge sensorene får strøm, så vil de funke. Dette er dog et primitivt system uten noen form for styringsenhet. 

Blei litt langt kanskje :P men håper det var  nyttig

 

Strålende svar, takk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Videre til neste problem som melder seg, vann i bagasjerommet.

20181013_160825.thumb.jpg.3b663285b35a2a9cf6a19bba88443ab4.jpg20181013_160830.thumb.jpg.16cc984a7d4e0853eac8decd5fea840d.jpg

Har fikset lyktene allerede ved å ordne bedre pakninger rundt så kommer ikke fra der. Ser ut som dryppmønster? La merke til bakluka var litt skev så har rettet på den og håper det kan hjelpe, samt kan være pakningen på luka er blitt vel gammel og grå. To be continued...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da har jeg fått meg til å handle nytt bremseskjold foran på høyre siden ettersom jeg vil få abs til å fungere igjen. MEN! Må jeg virkelig kjøpe nytt hjullager/nav også? 😕 ser det må av først, og må få skiftet det ganske snart ettersom frosten er varslet nå..

EDIT.

Har også problemer med høyt turtall ved start når den har stått litt enda samt hvit røyk fra eksosen.

Endret av danskiii
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, danskiii skrev:

Da har jeg fått meg til å handle nytt bremseskjold foran på høyre siden ettersom jeg vil få abs til å fungere igjen. MEN! Må jeg virkelig kjøpe nytt hjullager/nav også? 😕 ser det må av først, og må få skiftet det ganske snart ettersom frosten er varslet nå..

Det korte svaret er ja. Da får du ny tannkrans til ABSen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Rune-K skrev:

Det korte svaret er ja. Da får du ny tannkrans til ABSen også.

Bestilte i morges så er på vei uansett :) Kjøpte også ny pakning og tilvakeslagsventil til bremsekraftforsterker for å se om det hjelper på turtallet om morgenen samt ny innsugsbelg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Shattered skrev:

Få smelt på noen hvite blinkers og et hevesett så blir den fet 😎 

Hehe naah. Bytta bort fra hvite blinkers jo nettop, men ligger her enda. Depo greier, off fy. Den skal helt nedpå til sommeren ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Shattered skrev:

Jeg skjønner ikke at folk synes oransje blinkers er fint... men igjen et jeg en av de få som heller ikke liker senka bil! :P

Ikke alle biler som passer oransje blink men E36 gjør, synes jeg :)

passer også bra hvite, men vil da gjerne ha originale hvite som er noe lysere enn depo sine. Skal ha et sett med hvite framblinkers og originale m3 baklykter samt sideblink for å kunne veksle litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Skare1 skrev:

Morsomt at slikt fungerer på en gammel bil :)

Enig! :D

Har kjørt pent å rolig de siste 3 ukene også for å få målt bensin forbruk. Forventet høyt forbruk da jeg har en del luft lekkasje i innsugsbelg og slange fra belg og inn i innsug.

421.4km kjørt, 52.29L brukt. Gjennomsnittelig forbruk på 1.24L/km.

Får ny gummi til innsug ila uken så blir ny måling etter det, må da få det under literen tenker jeg :)

Endret av danskiii
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...