Gå til innhold

Regenerering/Rengjøring av DPF


X5Norseman
 Share

Anbefalte innlegg

Var ute å kjørte i dag, da dukket det opp varsel om å sjekke DPF på displayet på min 2008 3.0D X5, den har rullet 233K. Jeg merket ikke noe tap av motorkraft. Kjørte ut på E6 å la bilen i 110-120 km/t i 20-30 min. Stoppet bilen da jeg kom hjem, å kjørte en tur igjen, meldingen kom ikke tilbake. Er det ofte bare en tur med litt høyere turtall 2000+ som skal til for å regenerere filteret? Hvis jeg får tilbake feilmeldingen så tyder det jo på at filteret må rengjøres grundigere, i værste fall byttes. Noen her som har fått rengjort sitt med vellykket resultat? Ser jo flere firmaer som tilbyr dette, bl.a. www.apkbil.com Ser også at wurth selger en spray for å få dette gjort. Hva er dine erfaringer? Pris for bytte er jo ca. 30 lapper, så setter stoooor pris på feedback! :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner jo at BMW-verksted gjerne/helst bytter filter, om ikke regenerering fungerer, og mulig at det gir det aller beste resultatet, og MÅ jeg så MÅ jeg punge ut for nytt filter, men finnes det fullgode alternativer så er det jo snakk om betydelig besparelse. Virker jo nesten for godt til å være sant dette, men jeg har aldri vært borti denne teknologien før: https://www.dpf-check.com/no/ Noen meninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...