Gå til innhold

Vinterfelger og dekk til F80 M3


JD196
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg gikk på en smell i forrige uke og kjøpte meg en svart 2017 F80 M3 Comp, denne er ikke vinterkjørt så jeg må til innkjøp av felger med vintersko.

Noen som har noen tips til fine felger og gode dekk? 18 eller 19".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, E.H.D skrev:

Jeg synes orginale 19’’ 641m felger ser bra ut som vinterhjul på M3/M4. 

Kan være lurt å søke etter ett sett på eBay.de

Ligger et sett slike på Finn faktisk: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=125885628

De har ligget ute lenge (flere ganger), så du får de sikkert for 12-15.000 et sted, bare sjekk at de har vært lagret greit så gummien ikke er blitt for hard :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, quandt1960 skrev:

Til forrige F82 kjøpte jeg org v.dekk 640m som ble pulverlakkert svart med Michelin PA4, fungerte helt fint på norsk vinterføre. Disse v.dekka er allround sett bra for biler med mye effekt. Om du har karb.brems må du ha min 19’

Burde man ikke ha Nordiske dekk på en slik? Har sett flere som skal på fjellet med slike dekk som har problemer å komme seg fram. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder dekk, ville jeg prøvd sportslige dekk ala Michelin PA4 dersom bilen helst brukes på våte/salta veger. Skal den kjøres mye på is og snø er nok dekk som hakka R2 bedre selv om jeg tipper du ikke får utnyttet kreftene i en M bil på samme måte som med mer sportslige vinterdekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tips folkens👍

Blir nok 95% våt vei (Bergen) og resten på snø/is. Lurer på hvordan grepet er med vinterdekk for sommerdekkene er jo håpløs av linjen på våt vei. Kjerringen prøvde bilen for første gang i dag og det endte med ufrivillig hjulspinn ut av krysset😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 23.8.2018 at 13.20, E.H.D skrev:

Når det gjelder dekk, ville jeg prøvd sportslige dekk ala Michelin PA4 dersom bilen helst brukes på våte/salta veger. Skal den kjøres mye på is og snø er nok dekk som hakka R2 bedre selv om jeg tipper du ikke får utnyttet kreftene i en M bil på samme måte som med mer sportslige vinterdekk.

Helt enig med deg og derfor jeg anbefaler det, har selv testet det. Nordiske dekk er døden på vanlig vestlandsk føre, det kommer til å gløde av DSC modulen om du ønsker kjøre litt på 😅. PA4 er en sinnsyk god vinter/vått allrounder og funker helt greit i Hemsedal for den del selv om nordiske dekk er bedre på is. Når det gjelder standard F8X sommerdekkene til Michelin som jeg antar du har så er de sykt avhengige av rett temperatur. De funker ganske greit når det er +15 grader, alt under det, jeg spant i 4. til 5. gir i 100 km/t når det var 10 grader ute og vått, vær obs på det, selv med elektronikken kan du få deg en sinnsyk overraskelse. På Jæger på Kokstad står det et trist syn av et totalvrak M4 til en kar som var uheldig på vått føre nylig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, quandt1960 skrev:

Helt enig med deg og derfor jeg anbefaler det, har selv testet det. Nordiske dekk er døden på vanlig vestlandsk føre, det kommer til å gløde av DSC modulen om du ønsker kjøre litt på 😅. PA4 er en sinnsyk god vinter/vått allrounder og funker helt greit i Hemsedal for den del selv om nordiske dekk er bedre på is. Når det gjelder standard F8X sommerdekkene til Michelin som jeg antar du har så er de sykt avhengige av rett temperatur. De funker ganske greit når det er +15 grader, alt under det, jeg spant i 4. til 5. gir i 100 km/t når det var 10 grader ute og vått, vær obs på det, selv med elektronikken kan du få deg en sinnsyk overraskelse. På Jæger på Kokstad står det et trist syn av et totalvrak M4 til en kar som var uheldig på vått føre nylig

Ja det er den erfaringen jeg også har, nå har det nesten kun vært vått og kjølig siden jeg fikk bilen for en uke siden og dekkene er håpløse hvis man ikke er silkemyk på foten. 

Dekk1 vil at jeg skal gå for  Vredestein Wintrac Xtreme S, noen som har erfaring med det dekket? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...