Gå til innhold

F11 TV - DVB-T2


Anbefalte innlegg

Har en 530i 2012 med S601A (TV Function). Denne fungerer ikke i Norge dvs tar ikke inn DVB-T2 som RiksTV sender. GS har en ettermonterings TV modul (original) som står å støtte DVB-T2.

Noen som har montert denne ? Vil den ta inn TV signaler her i Norge ? og har den plass for CAM modul ? GS har ikke kunnet svare meg på dette og litt dumt å bestille en for så å oppdage at det ikke virker..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg har akkurat oppgradert min TV tuner til den nye typen med MPEG4 som støtter RiksTV.
Den var plug-and-play og passet inn i det gamle festet. Alle kabler passet rett inn.

Jeg leste at den måtte kodes, men jeg har ikke gjort noe, og har ikke rukket å sjekke hva e-sys viser.

Jeg satte inn en RiksTV CAM og programkort (som ikke hadde oppdaterte koder enda pga den hadde lagt ubrukt i noen måneder)
Etter noen minutter kom alle kanalene inn. Menyen er ganske lik som i den gamle tuneren.

 

20180822_184652.jpg

20180822_193012.jpg

20180822_194804.jpg

20180822_194812.jpg

20180822_194849.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da har jeg installert. Virker :-) Har ikke gjort noe koding. Ikke plugget i rosa plugg da denne ikke er installert i bilen. RiksTV kort og har de kanaler jeg skal ha. Noen som vet hva den rosa pluggen er for - antar at det muligens er en tredje antenne ??

 

 

 

Endret av Zicco
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Part nr. 65508801177 - kjøpte hos GS...

etkbmw.com/bmw/EN/search/selectGroup/54643/65_2107/65508801177

Har aktivt RiksTV abb og CAM modul som er satt i TV modulen.

Hadde original DVB-T tuner fra før - den nye er DVB-T2

Bilen har ikke baksete underholdning.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
På ‎14‎.‎09‎.‎2018 den 20.14, Zicco skrev:

Noen som vet om den rosa plugg'en går til antenne ? og i såfall hvilken/hvor ? Antar at den brune og grønne går til antennene i høyre og venstre bakrute..

Hei.

Den rosa antennekontakten er til Antenne 3, se her: Videomodul

Her er den TV modulen jeg satte inn, kjøpte den på eBay, part nr. 6550 6820701 (Den er for de som har RSE baksete TV)
20180822_184547.thumb.jpg.317af030da05cbcbfa67f3c533858b3e.jpg

Edit: Glemte å skrive at min bil er en 2010, F01, 730d

Endret av nokiaas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Zicco skrev:

Hei

Takk for info. Vet du hvor den 3'je antennen er lokalisert ? Den er tydeligvis ikke på min bil så har ikke koblet til noe på antenne inngang 3.. men det fungerer greit.

 

Etter det jeg kan se her så har jeg alt i bakvinduet. Men etter det jeg husker på F11 så er TV og DAB bånd III i venstre bakvindu. Og det er en egen splitter til dette i tillegg til diversity antenna amplifier. 

Men utifra den forrige linken jeg viste til så står det jo at TV3 bare var til noen biler. Så da skal du nok ikke ha noe i den pluggen. 

Her du bra signal mottak på TV? 

Jeg har bra her i Arendal og vest mot Kristiansand, men østover mot Oslo er det dårlig. 

 

Endret av nokiaas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...