Gå til innhold

Programmere DPF og EGR i Trondheim


Håkon Husdal
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Har nettopp kjøpt min første BMW, det ble en rimelig ‘07 X3 E83 med 2.0 m47 som jeg mistenker har et småtett partikkelfilter.

I den forbindelse lurer jeg på om noen her har utstyr og kompetanse til å programmere bort dette? Evt. kan anbefale firma som gjør den slags. Har hørt med et par tuningfirma, men vil se etter rimeligere løsning først :)

Jeg lurer også på om det er mulig i mellomtid å fjerne innmat i DPF for så å bruke bilen til programmering er gjennomført, eller vil bilen gå i nødmodus?

Takker på forhånd for gode svar :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn helt umiddelbart vet jeg at ES tuning tar på seg tuning av det meste av biler. Men om det ikke er Audi eller VAG så tror jeg han lager et litt sånn bob-bob program.

Det baserer jeg på at han lagde et program til min bror med en S-max og den går i nød modus i ny og ne under fullt pådrag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, har pratet med Egil. Han kunne endre parametre, tok under en halvtime og kostet ca 6000,- Det er samme pris som går igjen til flere tuningfirma. 

Jeg håper å finne noen rimeligere. Da jeg ikke skal kjøpe en fil som gir mere effekt, men ‘bare’ endre parametre så synes jeg 6k blir i overkant for en halvtime 😜

Om jeg ikke finner noen som gjør det på billigsalg så betaler jeg prisen jeg må 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kjenning av meg har flyttet til Trondheim og samtidig startet sitt eget tuningfirma. Her er link: https://www.facebook.com/Lønsethagen-ChipTuning-225264398208249/ Jeg vet ikke hva han tar i pris eller tar på seg å gjøre, men skader ikke å høre. :)

De jeg kjenner som har brukt han er veldig fornøyd. Veldig trivel kar iallefall. Skal du gå dypere til verks så ville jeg sjekket opp TRF / quickfix.no, men de er ikke i Trondheim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On ‎28‎.‎08‎.‎2018 at 19.37, Håkon Husdal skrev:

 Jeg håper å finne noen rimeligere.

Billigst mulig er alltid et lurt triks når man skal gjøre endringer i motorstyringa.. :???:

On ‎28‎.‎08‎.‎2018 at 19.37, Håkon Husdal skrev:

 Da jeg ikke skal kjøpe en fil som gir mere effekt, men ‘bare’ endre parametre

Hmm... hva mener du med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...