Gå til innhold

rodli29
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Har hatt en ulyd I bilen min nå ei stund(jagerlyd). Håper at noen kan hjelpe meg.

Lyden kommer frem på varm motor, ved 12-1300 rpm. Kan høre ulyden I alle gir, men raskere ulyd ved høyere gir.

Det som er rart er at jeg kan la bilen stå I nøytral, trille I nedoverbakke, ulyden kommer da frem ved turtall på 12-1300 rpm, ikke på lavere eller høyere turtall.

Automatkassen er byttet. Noen formeninger?

Endret av rodli29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har den i nøytral så er jo rpm urelevant for girkassen om lyden også ikke er fremtredende når du står i ro og i N. For om bilen er i N og du triller nedover en bakke vil jo bilen kun øke turtall om du gjør det selv. Om jeg skal tippe, uten å ha hørt lyden, turbolekkasje/dårlig matetrykk. Du bør måle matetrykk/lese ut med inpa/diagnose. Om det hadde vært f.eks converteren ville den laget en mer bankelyd. Om det hadde vært diff så ville den laget en økende lyd i hee rpm spekteret, selv i N. Blir nesten bare tipping når jeg ikke har hørt lyden, kan du legge ut lyden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, quandt1960 skrev:

Om du har den i nøytral så er jo rpm urelevant for girkassen om lyden også ikke er fremtredende når du står i ro og i N. For om bilen er i N og du triller nedover en bakke vil jo bilen kun øke turtall om du gjør det selv. Om jeg skal tippe, uten å ha hørt lyden, turbolekkasje/dårlig matetrykk. Du bør måle matetrykk/lese ut med inpa/diagnose. Om det hadde vært f.eks converteren ville den laget en mer bankelyd. Om det hadde vært diff så ville den laget en økende lyd i hee rpm spekteret, selv i N. Blir nesten bare tipping når jeg ikke har hørt lyden, kan du legge ut lyden?

Takk for svar. Er på jobb nå, men jeg skal legge ved ei fil når jeg kommer hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...