Gå til innhold

Bremseskiver M550d


larserso
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har fått litt vibrasjon i bilen under bremsing og tenkte å bytte skiver. Når jeg først skal bytte hadde det vært interessant å vurdere hullborrede skiver for et litt stiligere utseende. Men, jeg har en M550d og finner kun originalskiver. Snakket med GS og de hadde ikke hullborret til denne bilen og de ville også klart anbefale originale skiver til slik bil av de typene de hadde. Er det noen som har erfaringer med å bytte til andre skiver enn originalt på disse og kan komme med anbefalinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zimmermann leverer jo hullborra skiver til de fleste BMW'er, så vil nok tenke meg at det finnes til m550d også. Utseendet er det ingenting å si på, synes det ser tøft ut (spess på en m550d som har voksen strl på skivene).

Ulempen er jo seff at disse skivene er mer utsatt for stress og kan slå sprekker, men det skjer vel for det meste på biler som brukes hardt (typ banekjøring).

Har selv zimmermann skiver på min (dog kun foran enn så lenge) og hakke noe dumt å si om dem. Har bare kjørt 200 km med dem, så har lite å tilby hva erfaring gjelder, men @Walkabout har hatt dem på en stund. 

Husk bare å kjøre inn skivene slik zimmermann sier de skal, ellers kan du få kast i splitter nye skiver.

20180819_145324.thumb.jpg.368f7f69a520184bc10ae8dbff8caaf7.jpg

 

Endret av ///M-ini95
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, larserso skrev:

Jeg har fått litt vibrasjon i bilen under bremsing og tenkte å bytte skiver. Når jeg først skal bytte hadde det vært interessant å vurdere hullborrede skiver for et litt stiligere utseende. Men, jeg har en M550d og finner kun originalskiver. Snakket med GS og de hadde ikke hullborret til denne bilen og de ville også klart anbefale originale skiver til slik bil av de typene de hadde. Er det noen som har erfaringer med å bytte til andre skiver enn originalt på disse og kan komme med anbefalinger?

Prøv på eurodel.no og se om Zimmermann har noen. Fordelaktig pris og god kvalitet. Har kjørt mine (både foran og bak) ett år og 20.000 kilometer nå og er knallfornøyd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tilbakemelding! GS har Zimmermann-skiver, men ikke hullborrete. Ringte de og de sa at til en slik bil ville de fraråde å kjøpe annet enn originale bremser pga. ytelsene i bilen og hvordan den kan kjøres... Har fått målt ørlite kast i skivene framme i dag, men bilen er tydeligvis ganske kilen mtp. vibrasjoner pga. størrelsen på skivene. Spørs om man få gå for like originalskiver likevel selv om det hadde vært artig å sprite opp utseendet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips. Målte små ujevnheter på skivene framme på bremserulle. Etter testtur for å kjøre skivene varme økte vibrasjonene under nedbremsing og også utslaget på målingene etterpå så det bør tyde på at det er skivene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...