Gå til innhold

Bmw e60 525d tuning tips


Zlasken
 Share

Anbefalte innlegg

Har en 525d 04, har vært tatt vekk swirl flaps, egr blendet, decat, dpf fjernet, blitt mappet opp igjenn og estimert rundt 250-300hk og 600-700nm.

ka ladetrykk går ann å kjøre? ( max og ka som er «annbefalt» ) 

530d turbo og dyse, får man mykje å hente på dette?

er der nokke anna som er alternativt eller en fin start å få enda litt gamp ?

 

takk for svar på forhånd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler deg å ta kontakt med Trf her på forumet eller http://quickfix.no/tuning-bmw/steg/   

Nå vet jeg ikke hva din motor heter men jeg tviler på at du har 300hk. Du har vel den gamle 525 med den store girkassen og det er jo positivt ift tuning,  De som mapper vil normalt vite om du har 250 eller 300hk så dette høres rart ut. +- 50hk er veldig mye. 

Det jeg kan si er at om du bytter til 530 turbo og dyser vil du fremdeles ikke oppnå 300hk.  Skal du opp i 300hk eller mer så må du bytte turbo og dyser til noe uoriginalt eller modifisert.  Da er @TRF stedet å ta kontakt. 

Det var vel noen av disse 525 som var en 3 liter men jeg er usikker på om det gjelder din.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 525D 05 modell manuell der jeg har blendet egr, fjernet dpf, katalysator og swirlflaps.
Den hadde steg 2 tuning "225hk/500nm" fra før, gjort av tidligere eier.

Bestemte meg for å tune den på nytt samt programmere vekk dpf og egr, og siktet da mot 240hk.
Bilen ble benket både før og etter tuning, og det overrasket meg hvor mye tuningselskap skryter på hester. Viste seg at bilen hadde bare 200hk og 484nm på den steg 2 tuningen som var.

Hentet maks ut av bilen, og det ble 222hk / 558nm i benk.
Lader 1,8 bars trykk og går meget godt.

Syns det er artig at bilen ikke en gang har 225hk, som den "skulle" ha hatt FØR jeg tunet den mer.

Ble meget fornøyd med momentet, hadde aldri trodd man fikk 158nm økning fra originalt moment, som er 400nm.

 

 

20180903_223233.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...
På 6.9.2018 den 0.32, Zlasken skrev:

Har en 525d 04, har vært tatt vekk swirl flaps, egr blendet, decat, dpf fjernet, blitt mappet opp igjenn og estimert rundt 250-300hk og 600-700nm.

ka ladetrykk går ann å kjøre? ( max og ka som er «annbefalt» ) 

530d turbo og dyse, får man mykje å hente på dette?

er der nokke anna som er alternativt eller en fin start å få enda litt gamp ?

 

takk for svar på forhånd

Har du turbo og dyser fra 530d E39 eller e60?

Endret av Feskeriet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...