Gå til innhold

Kostnad på ettermontering Webasto eller eberspächer F01 750i


Hpi
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Sitter å funderer på å få ettermontert bensinvarmer i bilen. Hadde webasto i min forrige bil og synes dette var veldig greit. Ser jeg har timere i idrive som er til aux ventilation så ønsker jo primært å få timere til bensinvarmer inn her slik jeg hadde i min forrige bil. Ønsker å ha bensinvarmer for å være uavhengig av stikkontakt bl.a på jobb ellers så kunne jo en Defapakke vært et alternativ. 

Har sittet og leita og Googla rundt og det kan jo se ut til at dette koster et sted mellom 30.000-50.000.  Er det noen som vet om disse prisene stemmer i dag?  30.000 synes jeg det er verdt men 50.000 begynner å bli heftig. Noen som vet noe mer om dette emnet?  Er det Bavaria som gjelder eller kan man bruke f.eks Bosch verksted eller en Webastoforhandler som gjerne driver med bobiler eller båter eller andre uavhengige verksteder? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet ikke jeg hvordan det er med bensinvarmer eller F01, men hørte med ettermontering av webasto på min E90. Fikk pris på 50000,- for den jobben. Jeg valgte heller full Defa pakke med GPS sporing via app. Nå har jeg flaks at jeg kan plugge inn på jobb. Defa er bra, men blir aldri som en webastoenhet. 

Har du hørte med Bavaria hva dem skal ha for en slik jobb? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Takk for svar.  Nei jeg har ikke spurt hos Bavaria enda. Jeg skal ta en runde å høre. Skal høre med et lokalt Bosch verksted også, de driver med både eberspächer og Webasto. Det er noe med å få det skikkelig inegrert også, i min forrige E39 startet den opp varmeapparat når den begynte å fyre så det var jo veldig bra teknisk løsning men 50.000,- er mye synes jeg :) 

Endret av Hpi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips, du har helt rett angående Koed,   det ligger ettermonteringssett der for ca 16000,- + noe slanger etc men rundt 20000,- i deler. Kan det da virkelig koste 30000,- for montering? 

https://koed.no/no-no/catalog/diagram/03_0901/1/55016?steering=L&transmission=A&productiondate=20121000

Endret av Hpi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat, var det da parkeringsvarmer med fjernkontroll eller kjørevarmer du fikk?  Med monteringspriser fra 20000,- ++ opptil 30000,-  så kan det se ut som de regner med 2-3 dagers arbeid. 

Endret av Hpi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt usikker, men jeg mener at det var kjørevarmer og parkeringsvarmer, bare at parkeringsvarmeren ble styrt av eget system og ikke fra iDrive. Egen app fra webasto og fjernkontroll. De svarte meg ganske fort og gæli med cirka-priser ettersom de trodde det ble for dyrt til at det skulle bli aktuelt, noe de fikk helt rett i 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke helt sammenliknbart, men jeg betalte 30k for originalmontert i min F31 lci, 16k i deler ca og resten arbeid, tok to dager. Og den er kun på app, ikke i iDrive, dessverre. Mulig det må en softwareoppdatering til jeg må betale for for å få det.. Dette fordi dette kitet til min bil kom samtidig som G3x-modellene, og der vil jeg tro du får det i idrive of BMW remote-app.

 

For øvrig: Moss bil- og båtelektro driver med Eber og webasto for øvrig. 

Endret av fupsaker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar,  en app gjør jo nytten den, er det da av/på eller timer i appen?  Har varmeren simkort? 

Hvor fikk du dette montert?  Mye spørsmål her :)  Det var mer rundt 30k enn 50k jeg hadde håpet på 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Hpi skrev:

Takk for svar,  en app gjør jo nytten den, er det da av/på eller timer i appen?  Har varmeren simkort? 

Hvor fikk du dette montert?  Mye spørsmål her :)  Det var mer rundt 30k enn 50k jeg hadde håpet på 

 

Det er av og på, timer og gjentakelse av start kan aktiveres. Og ved hvilken nedre temp den skal skru seg på. Appen suger egentlig, de har ikke lagt mye i den for android i alle fall. Men det funker fjell og er ekstremt behagelig å ha. Sulland BMW i Moss. :) Også der jeg kjøpte bilen. Eventuelt kan du kjøpe den av meg, så får du med webasto. ;-) Og ja, sitter SIM-kort i varmeren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...