Gå til innhold

E39 dør ut, fjusker


porskn
 Share

Anbefalte innlegg

Har en 528ia som blir seig på gassen etter å ha kjørt i ca 1time, den fjusker såvidt på full gass, og går dårligt. Er bittelitt ujevn på tomgang også, dauer også ut på tomgang av og til. Noen som har vært borti dette? Tennplugger, falsk luft?

Endret av porskn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Har byttet veivakselsensor og nå er bilen veldig tungstarta, startern går lett rundt i 10sek ca før noe skjer og da hoster bilen veldig, når jeg endelig får start må jeg holde på gassen ellers dør den ut. Den er også slapp og bruker mye bensin, blir nogenlunde bedre når motor er varm, da dør den hvertfall ikke ut. 

Er det ny kamsensor som må til? Er ikke komt opp feilkode på det. Er dette symptomer på tett katalysator eller gåen lmm?🤔 

Noen som vet? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nappet ut lmm sensor å da dør den ikke ut lengre, rister litt å er litt grov på lavt turtall,men det er vel pga motor får for mye bensin. Regner med det er lmm sensor da, men er det nok å bytte bare sensor? Eller et det mere som må byttes? Passer lmm fra 520i overrens med 528?

Endret av porskn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis motor går fint med lmm påkoblet er den i orden. Et diagnose system kan bekrefte/avkrefte dette ved live måling.

Å nappe ut lmm er ingen god diagnose. Er normalt at motoren kan gå litt ruskete når den nappes ut. Motoren behøver ikke nødvendigvis å dø ut når lmm nappes ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den går ikke fint med lmm tilkoblet :(, får start på den så vil motoren dø ut med mindre jeg gir gass samt at den rister, når jeg nappet ut lmm'en går den på tomgang, men rister enda. 

Har ikke tilgang på diagnoseutstyr enda (nylig flyttet)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan se under diagnose tråden her inne om noen som bor i nærheten av deg kan hjelpe. Du er helt avhengig av diagnose utstyr for BMW. Ikke OBD2 skanner.

Bor du i nærheten av Aurskog/Lillestrøm/Oslo området kan jeg hjelpe deg. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...