Gå til innhold

BMW I3 til max 230 000kr


Eivind320x
 Share

Anbefalte innlegg

I mine øyne er i3 en ren sparebøsse, så jeg ville nok i aller høyeste grad fokusert på å finne en grei bil til en så fornuftig pris som overhodet mulig. Et absolutt must i mine øyne er navi professional, DAB+ og hurtiglading - alt annet er en bonus. Navi professional og DAB+ er noe som enkelt ettermonteres, så ville ikke sløyfet bilen om den manglet dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søket etter en I3 startet med at de bare skulle ha en bil nr. 2, men etterhvert som idéen om el-bil har blitt modnet har ønsket om mer utstyr også kommet.

Hvordan er erfaring rundt rekkevidde, er dette noe som svekkes av kjørte km, eller år? 

Har også hørt at varmepumpe er noe som er et must? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Eivind320x skrev:

Søket etter en I3 startet med at de bare skulle ha en bil nr. 2, men etterhvert som idéen om el-bil har blitt modnet har ønsket om mer utstyr også kommet.

Hvordan er erfaring rundt rekkevidde, er dette noe som svekkes av kjørte km, eller år? 

Har også hørt at varmepumpe er noe som er et must? 

Har hatt en 16’ i3, fantastisk morsom og lettkjørt bil. Det som er litt tricky nå er prisen. Første generasjon (190km rekkevidde) varte t.o.m 2016, da kom 300km versjonen. Nå i november kommer 400km versjonen. Det er derfor grunn til å tro at generasjon II, som idag er kunstig høyt priset vil falle, dette inkluderer selvsagt første generasjon også. Så ideelt sett ville jeg enten kjøpt en billig bil fra første generasjon, eller jeg ville ventet til Q1 19. Utstyr som salt nevner er korrekt, kanskje også H&K hifi, i3 trenger ikke speces voldsomt. Det er forøvrig varmepumpe i alle i3.

Rekkevidde på første generasjon er ca 150 km med fullt batteri på sommeren, vinteren kan den bli så lav som 90-100km. Rekkevidde kommer ann på temperatur, på kjørestil, klimatisering og hastighet. Det er lite tap på disse batteriene, så det er ikke en problemstilling å ta hensyn til. Uansett når batteriene er fucked kan man bytte ut et enkelt batteri, evt oppgradere til en generasjon II, denne er av samme str som første generasjon. Men vi snakker om 12-15 bruk tidligst. Er kjørt noen leaf og Tesla som har gått 300-600k km som har tapt 20% effekt av batteriet, så ikke noe stress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...