Gå til innhold

X5 E70 stopper under kjøring


Greiner
 Share

Anbefalte innlegg

E70 3.0d 2009 mod, 153 000km. Motoren stopper uten forvarsel eller feilmeldinger under kjøring. Får ikke startet bilen får jeg har slått den av og på. Da er alt ok. Noen ganger kommer det opp feilmelding «active steering» rett før jeg stopper bilen, men det er vel bare en følgefeil av at motoren har stoppet. Den forsvinner når jeg starter bilen igjen. Virker som det er ved gasspådrag at bilen stopper, men det kan gå 30-40 mil får feilen dukker opp igjen. Dieselfilter er skiftet i 2017. Batteri er skiftet i 2016.

Hva kan feilen være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Fant dette på etter litt rask googling. vet ikke om dette er tilfelle eller til noe hjelp, men bare kopierer det jeg fant.

 

A known defect of an engine compartment partition/seal caused outside water to enter the engine compartment. The water drips and accumulates over the last fuel injectors, leading to an eventual short. When the short occurs, the vehicle looses all power. The engine shuts off preventing acceleration, power steering no longer functional, power brakes no longer assisted. The short occurred while driving through an intersection. The car stalled in the middle of the intersection and needed to be towed. Fortunately, traffic was minimal and other vehicles were able to slow down and drive around my vehicle, preventing a collision. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutes ago, kapteinh said:

 

 

Fant dette på etter litt rask googling. vet ikke om dette er tilfelle eller til noe hjelp, men bare kopierer det jeg fant.

 

A known defect of an engine compartment partition/seal caused outside water to enter the engine compartment. The water drips and accumulates over the last fuel injectors, leading to an eventual short. When the short occurs, the vehicle looses all power. The engine shuts off preventing acceleration, power steering no longer functional, power brakes no longer assisted. The short occurred while driving through an intersection. The car stalled in the middle of the intersection and needed to be towed. Fortunately, traffic was minimal and other vehicles were able to slow down and drive around my vehicle, preventing a collision. 

Takk. Har fått tips om noe lignende. Skal sjekke ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutes ago, Basse Lusk said:

Dieselpumpe? Eller, burde gitt hyppigere feil enn med 30-40 mils mellomrom. Du mente ikke km? Bør få tatt en diagnose.

Mente mil :) Har tatt diagnose hos Meca, men de fant ikke noe unormalt. Mulig de ikke har tilgang til alt? Dieselpumpe fungerer nok. Virker heller som noe elektrisk, siden alt er normalt når man starter bilen etter stopp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest sannsynlig en dyse som er gåen, da vil den stoppe slik du beskriver. 

Feilkode skal ligge i feilminne, men ikke alle universal lesere gjør en like god jobb med å lese feilminnet. 

1) Få feilminnet lest av noen andre med annet utstyr.

2) Sjekk ledningsnettet og kontaktene til dysene, samt få målt returmengdene for dysene.

 

Endret av CrZyWiz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...