Gå til innhold

E39 ESS520IA Vortech V3 Estorilblau - Søknad om ombygging


kimhaage
 Share

Anbefalte innlegg

Eg bytta veivhusventilasjonen med alle slangar, pakning til peilerøyret, pakning til gasspjedlet osv. på rundt 6 timar. Og eg er ingen mekanikar, men har berre to tomlar heldigvis :) Trur kanskje eg åt middag midt i og.

Fulgte denne videoserien her:

Absolutt overkommelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.10.2018 den 22.03, kimhaage skrev:

Har funnet et sett med brukte originale M5-bremser på FINN, men de ligger til 8000 og synes det blir litt stivt for 2 år gamle bremser til tross for at de er lite brukt. Skrik gjerne ut om du har noen liggende 😃

 

8000kr er jo grisebillig! 2stk nye skiver forran koster fort 7000kr :o 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

8000kr er jo grisebillig! 2stk nye skiver forran koster fort 7000kr :o 

Betaler ikke mer enn 5000 for nye originale skiver foran, dyrere enn 8000 for alle men ikke 2 år gamle heller 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, mcbanan skrev:

Eg bytta veivhusventilasjonen med alle slangar, pakning til peilerøyret, pakning til gasspjedlet osv. på rundt 6 timar. Og eg er ingen mekanikar, men har berre to tomlar heldigvis :) Trur kanskje eg åt middag midt i og.

Fulgte denne videoserien her:

Absolutt overkommelig!

Takk for tilbakemelding! Selve arbeidet går nok greit, men det lir litt på tålmodigheten på slike møkkajobber 😁 kompressor må demonteres, og knøltrangt nok inni der... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

Vil gjerne ha link om du har funnet flytende skiver til den prisen :)

Selger bildeler og har avtaler med de største i Norge og et par i Tyskland, mine priser får du ikke uansett 😁

Edit: men om du faktisk vil ha en pris så send gjerne melding eller mail 👍 kim(a)aalesundauto.no

Endret av kimhaage
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg byttet komplett veivhusventilasjon på en annen E39 jeg har hatt å gikk greit det. Er som regel peilepinnerøret som starter hele møkka siden det er superliten plass der returen eller hva det er innpå peilerøret. Så greit å passe på når du bestiller nytt at det er den nye typen med Større åpning inni, men mest sannsynlig er det kun det som selges nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Ivrig86 skrev:

Jeg byttet komplett veivhusventilasjon på en annen E39 jeg har hatt å gikk greit det. Er som regel peilepinnerøret som starter hele møkka siden det er superliten plass der returen eller hva det er innpå peilerøret. Så greit å passe på når du bestiller nytt at det er den nye typen med Større åpning inni, men mest sannsynlig er det kun det som selges nå. 

Mange gode tips her, takker for det!! Og når du først er her, var bilen frontkollidert i ditt eie og bygget opp igjen forstilling? Inspiserte den under, og ser forstillinga er alu, og strekkoder er fremdeles på.. Aldri sett lignende før, men kan godt være det er originalt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, kimhaage skrev:

Mange gode tips her, takker for det!! Og når du først er her, var bilen frontkollidert i ditt eie og bygget opp igjen forstilling? Inspiserte den under, og ser forstillinga er alu, og strekkoder er fremdeles på.. Aldri sett lignende før, men kan godt være det er originalt. 

Nei ikke kollidert som jeg vet om. Så er nok kanskje originalt. Med mindre en tidligere eier har byttet noe der 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Ivrig86 skrev:

Nei ikke kollidert som jeg vet om. Så er nok kanskje originalt. Med mindre en tidligere eier har byttet noe der 

Nei det var originalt, var bare urovekkende ren forstillinga under 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært litt stillstand her siste tiden, men bilen er på veien igjen (enn så lenge), veivhusventilasjon med all tilhørende møkk er bytta, men kjørte for lenge med det og toppdekselpakning som jeg bytta ble "sprengt" igjen før motoren fikk puste skikkelig igjen, så nå venter jeg på ny toppdekselpakning og topplokk.  

Motoren går som ei klokke og trives godt med kompressor, girkassen har blitt en liten "flaskehals" nå som bilen er mer villig. 

Det meste av planer er i boks, neste på lista er M5-bremser, men det blir etter vinteren. Nå skal den inn til sandblåsing og tectylering etter at toppdekselpakning er bytta.

Er også litt annet småtjafs som skal byttes i mellomtiden:
-Ekspansjonstank og kjølevæske
-Servoolje
-Muligens tannstang
-Hundebein foran og bak 
-Flushe girkasse

Har fått airbaglampe pga feil på beltestrammer på passasjerside, mistenker dårlig kontakt etter setebytte siden lampa ikke lyste før jeg bytta de. 

Har fått justert eksosen med nye oppheng, og bilen brommer godt i harmoni med kompressorhvininga 😄

Her er litt nye bilder (panseret er åpent på et par av de, ikke helt på bærtur):

 

2018-11-06_14_12_17.jpg

2018-11-06_12_33_15.jpg

2018-11-06_12_32_31.jpg

2018-11-06_12_32_11.jpg

2018-11-06_12_32_03.jpg

2018-11-06_12_31_55.jpg

2018-11-06_12_31_46.jpg

2018-11-06_12_31_38.jpg

2018-11-05_15_48_13.jpg

2018-11-05_15_48_00.jpg

2018-11-05_15_47_40.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Ivrig86 skrev:

Deilig! Speilene skal vel lakkeres?😃 Blir finere det👌

Begynner å ta form 😍 ja de skal det, men ikke før neste år! Klaska på sort og klarlakk og noe glorete carbondeksel jeg hadde til overs etter forrige m5.. har en sprekk i fremfanger etter subbing som må tas til neste år, så da blir det å lakke alt sammen sikkert 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Ikke så mye action her siste tiden, bilen står lagret for vinteren, og har i grunnen bare fått TCL mens den har stått.

Har skiftet en del slitedeler:

Ny veivhusventilasjon og peilepinnerør
Radiatorslanger
Radiatordeksel
Olje, filter, etc
Flushet girkasse
Pynta litt på B-stolpene

Har fått tak i en M54B30-motor med bare 160 000km, og har nå sendt inn søknad om ombygging til denne med kompressor, så får vi vente å se hvor langt vi kommer med det 😅 

Det lå en rød 530i med kompressor på Finn som var godkjent før vinteren i fjor, er det noen som har kunnskap om denne? Skulle gjerne hatt et regnr. for å vise til den godkjenningen om de skal lage noe krøll. 

Tar gjerne i mot info fra andre som har vært borti godkjenning av lignende :) 

Og godt nyttår!

 

 

2018-11-08_12_31_58.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...